ادعای یک هکر مبنی بر سرقت اطلاعات یک میلیارد شهروند چینی

ادعای یک هکر مبنی بر سرقت اطلاعات یک میلیارد شهروند چینی
دوشنبه 13 تير 1401 - 16:49

یک هکر ادعا کرده مجموعه اطلاعات شخصی یک میلیارد شهروند چینی را از پلیس شانگهای ربوده است. مراجع و مقام های رسمی چینی به این خبر هنوز واکنش نشان نداده اند.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، کارشناسان فناوری می گویند اگر این ادعا درست باشد، یکی از بزرگترین نقص داده در تاریخ به شمار می رود.

این کاربر اینترنتی ناشناس که با نام «چاینادان» شناخته می شود، پیشنهاد فروش بیش از ۲۳ ترابایت داده به ارزش ۱۰ بیت کوین معادل تقریبا ۲۰۰ هزار دلار را ارائه داد.

داده های به سرقت رفته شامل اطلاعات یک میلیارد شهروند چینی و چند میلیارد سوابق پرونده شامل نام، آدرس، محل تولد، شماره شناسنامه ملی، شماره تلفن همراه و تمام جزئیات پرونده افراد است.

خبرگزاری رویترز تاکید کرد که اداره پلیس و دولت شانگهای به درخواست این خبرگزاری برای توضیح در مورد این مساله پاسخ نداد.

«کندرا شفر» رئیس تحقیقات سیاست فناوری در شرکت مشاوره ای «تریویوم چاینا» در پکن در پستی در توئیتر نوشت: مجزا کردن حقیقت از شایعات، سخت است.

وی افزود اگر اطلاعاتی که این هکر مدعی دستیابی به آن است، از وزارت امنیت عمومی به دست آمده باشد، به چند دلیل، بد خواهد بود. بدیهی است که این یکی از بزرگترین و بدترین دستیابی به اطلاعات در تاریخ است.

«ژائو چانگ پنگ» مدیر یک صرافی رمزارز آنلاین موسوم به «بایننس» گفت که صرافی های ارزهای دیجیتال پس از شناسایی اطلاعات تهدیدآمیز در مورد فروش سوابط متعلق به یک میلیارد ساکن در یک کشور آسیایی، فرآیند تائید کاربران را تقویت کرده اند.

به گزارش ایرنا، ادعای هک شدن این حجم از اطلاعات در حالی منتشر می شود که چین در زمینه بهبود حفظ حریم خصوصی داده های کاربر آنلاین وعده داده و به غول های فناوری این کشور توصیه کرده است از ذخیره سازی ایمن تر اطلاعات پس از شکایت های عمومی در مورد سومدیریت و سواستفاده اطمینان حاصل کنند.

سال گذشته، چین قوانین جدیدی را تصویب کرد که بر نحوه مدیریت اطلاعات شخصی و داده های تولید شده در مرزهای این کشور نظارت می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها