تعطیلات خونین چهارم ژوئیه در آمریکا؛ ۷ کشته و ۵۷ مجروح در شیکاگو

تعطیلات خونین چهارم ژوئیه در آمریکا؛ ۷ کشته و ۵۷ مجروح در شیکاگو
دوشنبه 13 تير 1401 - 22:25

خشونت در آمریکا در طول سه روز تعطیلی که امروز دوشنبه ۴ ژوئیه (روز استقلال آمریکا) به پایان می‌رسد همچنان درحال افزایش است به گونه ای که از عصر جمعه تا صبح دوشنبه به وقت محلی بر اثر تیراندازی‌ها در شیکاگو در مجموع ۷ نفر کشته و ۵۴ نفر دیگر مجروح شده اند.

العالم ـ آمریکا

بر اساس گزارش‌ها، تعطیلات آخر هفته در آمریکا با تیراندازی به ۲۲ نفر در شیکاگو در روز جمعه آغاز شد که بر اثر این تیراندازی ها چهار نفر در فاصله زمانی ۲۰ ساعت کشته شدند.

شبکه خبری فاکس نیوز گزارش داد همچنین رویارویی خشونت آمیز نیز با پلیس شیکاگو نیز در طول آخر هفته رخ داد، به گونه ای که دیوید براون رییس پلیس شیکاگو از والدین درخواست کرد تا فرزندان خود را کنترل کرده و مسولیت آنها را بر عهده بگیرند.

فاکس نیوز می گوید، پس از اعزام افسران پلیس به سطح شهر به دلیل دریافت گزارشی هایی مبنی بر انجام حرکات نمایشی توسط چند خودرو در یک چهارراه، جمعیتی از معترضان در منطقه لوپ شیکاگو با مواد محترقه و اشیای تیز به خودروهای پلیس حمله کردند.

قربانیان تیراندازی های مرگبار بین سنین ۲۴ تا ۳۵ ساله هستند.

به گزارش شبکه "ای بی سی" عصر جمعه یک زن ۲۴ ساله که در تیراندازی بین دو مرد مسلح قرار گرفته بود، کشته شد درحالی که یک مرد ۳۵ ساله در یک حمله ظاهرا تصادفی در حالی که در خودرو نشسته بود کشته شد.

یک مرد ۲۶ ساله دیگر نیز هنگام دوچرخه سواری در خیابان در روز جمعه کشته شد.

آخرین مورد مرگ ناشی از تیراندازی در شیکاگو مربوط به یک مرد ۲۵ ساله می شود. او در حالی که در خیابان قدم می زد، توسط یک فرد مسلح سوار بر خودرو به قتل رسید.

تعدادی از مجروحان این تیراندازی ها ممکن است در روزهای آینده بر اثر جراحات جان خود را از دست بدهند. یک مرد سالخورده ۹۰ ساله پس از اصابت گلوله به او از ناحیه شکم در بیمارستان بستری شد و وضعیت او وخیم گزارش شده است.

جوان ترین قربانی تیراندازی ها در شیکاگو شامل یک پسر بچه ۱۰ ساله است که پس از تیراندازی به سمت خانه وی، درحالی که در اتاق خواب حضور داشت، مجروح شد.

مقامات اعلام کرده اند که حال این کودک خوب است.

این در حالی است که رسانه‌های آمریکایی در پی انتشار ویدئوهایی از صحنه قتل جوان سیاه‌پوست که با شلیک ۶۰ گلوله از پا درآمده، از نگرانی مقامات ایالتی مبنی بر بالاگرفتن اعتراضات و به خشونت کشیده شدن این راهپیمایی‌ها خبر دادند.

روزنامه لس‌آنجلس تایمز در گزارشی نوشت: این مرد سیاه‌پوست که راننده یک شرکت تحویل غذا بوده، به دنبال تعقیب و گریز پلیس در اوایل صبح روز ۲۷ ژوئن (۶ تیر) هدف شلیک پلیس قرار گرفت و کشته شد. مقامات می‌گویند هشت افسر پلیس، واکر را در یک پارکینگ محاصره کرده و به سمت وی شلیک کردند.

بنابرگزارش این روزنامه آمریکایی، بررسی‌های پزشک قانونی شهر اکرون نشان می‌دهد ۸۰ گلوله به سمت این جوان شلیک شده که ۶۰ گلوله به وی اصابت کرده‌ است.

پلیس آمریکا در پاسخ به راهپیمایی معترضان به قتل "جیلند واکر" جوان سیاهپوست ۲۵ ساله با آنان درگیر و به گاز اشک‌آور برای متفرق کردن آنان متوسل شد.

بر اساس گزارش‌ها، مقامات شهر اکرون در ایالت اوهایو از مردم خواسته اند بدون خشونت به اعتراضات خود ادامه دهند.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام آرشیو خشونت مسلحانه، در یک سال گذشته، تیراندازی‌های جمعی در آمریکا بیش از ۱۹ هزار کشته و بیش از ۳۷ هزار مجروح به جای گذاشته است.

همچنین در ۵ سال گذشته بیش از ۹۵ هزار نفر در آمریکا جان خود را در تیراندازی‌ها از دست داده و ۱۸۶ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

شبکه خبری سی ان ان در گزارشی در سوم بهمن ماه ۱۴۰۰ گزارش داده بود: برای هر ۱۰۰ آمریکایی بطرز باورنکردنی حدود ۱۲۰ قبضه اسلحه وجود دارد که برای جهانیان این موضوع باور کردنی نیست.

آرشیو خشونت با اسلحه آمریکا ۱۳ خرداد ماه گزارش داد که تا دوم ژوئن سال جاری (۲۰۲۲) بیش از ۸ هزار نفر بر اثر خشونت با سلاح گرم در آمریکا کشته و بیش از ۱۵ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

براساس گزارش‌ها، در سال گذشته میلادی بیش از یک هزار و ۴۰ نفر آمریکایی بدست پلیس هدف گلوله قرار گرفته و کشته شده‌اند. مطابق آمار موجود، اگرچه در میان کشته‌شدگان سال گذشته سفیدپوست هم دیده می‌شود، اما شمار سیاهپوستان کشته شده به دست پلیس به میزان نامتناسبی بالا است. بنابر آمار رسمی اعلام شده، سیاهپوستان اگرچه کمتر از ۱۳ درصد جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند، اما بیش از دو برابر سفیدپوستان بدست پلیس این کشور به قتل می‌رسند.

پربیننده ترین خبرها