ابراز امیدواری مقام طالبان درباره گسترش روابط تهران-کابل

ابراز امیدواری مقام طالبان درباره گسترش روابط تهران-کابل
سه شنبه 14 تير 1401 - 17:11

معاون سیاسی وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان در دیدار معاون سفیر کشورمان در کابل، ضمن قدردانی از همکاری‌های ایران با مردم افغانستان، بر لزوم ایجاد فضای دوستی بین مردم دو کشور تأکید نمود.

العالم - ایران

«سید حسن مرتضوی» معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل امروز با «شیر محمد عباس استانکزی» معاون سیاسی وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان دیدار و در مورد موضوعات مهم گفت‌وگو کرد.

بر اساس اعلام وزارت خارجه طالبان، مرتضوی در این دیدار به بیان روابط دوجانبه سیاسی و اقتصادی دو کشور پرداخت و برای تقویت هرچه بیشتر آنها ابراز تمایل کرد.

وی با اشاره به مرز بین دو کشور گفت، روابط افغانستان و ایران سابقهٔ تاریخی دارد، بنابراین اجازه نمی‌دهند عناصر مغرض تلاش کنند روابط بین دولت‌ها و مردم دو کشور را تیره کنند.

همچنین در این دیدار استانکزی ضمن قدردانی از همکاری‌های ایران با مردم افغانستان، این کشور را دوست و برادر افغانستان خواند.

وی بر لزوم ایجاد فضای دوستی بین مردم دو کشور تأکید نمود و برای حل مشکل حساب‌های بانکی مهاجران افغان در ایران و رونق تجارت بین دو کشور ابراز امیدواری کرد.

روز گذشته نیز «حامد کرزی» رئیس جمهور اسبق افغانستان در دیدار با «سید حسن مرتضوی» معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان از کمک‌های انسان دوستانه ایران به زلزله زدگان خوست و پکتیکا قدردانی کرد.

همچنین در این دیدار آخرین تحولات افغانستان و منطقه مورد بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها