پزشکان رژیم صهیونیستی؛ شکنجه‌گرانِ سفید

پزشکان رژیم صهیونیستی؛ شکنجه‌گرانِ سفید
چهارشنبه 15 تير 1401 - 14:58

یک نهاد حقوق بشری اعلام کرد، به دلیل اقدامات غیرانسانی برخی پزشکان صهیونیست از جمله همکاری با «شین بت» در شکنجه، شکایتی به اتحادیه جهانی پزشکان ارائه کرده است.

العالم - فلسطین اشغالی

جمعیت پزشکان حامی حقوق بشر اعلام کرد، شکایتی علیه اتحادیه پزشکان رژیم صهیونیستی به اتحادیه جهانی پزشکان ارائه کرده است.

بر اساس گزارش «عرب ۴۸»، جمعیت مذکور علت این اقدام را ثبت دهها مورد نقض حقوق بشر بیماران فلسطینی هنگام دریافت خدمات پزشکی، آزار و اذیت تیم‌های پزشکی فلسطینی هنگام انجام وظیفه، مشارکت پزشکان رژیم صهیونیستی در شکنجه و امثال آن اعلام کرده است.

این جمعیت تأکید کرد که اتحادیه پزشکان رژیم صهیونیستی نه تنها از حق فلسطینی‌ها در بهداشت حوزه سلامت حمایت نکرده بلکه با سازمان‌هایی که این حق را نقض می‌کرده‌اند، حمایت کرده و اینها در تعارض با اخلاق پزشکی است.

در ادامه این گزارش آمده، اتحادیه پزشکان نه تنها به رهنمودهای جمعیت پزشکان حامی حقوق بشر توجهی نکرده بلکه آنها را با سیاست‌های اسرائیلی توجیه کرده است.

در شکایت مذکور عنوان شده: بر اساس برآوردهای میدانی جمع‌آوری شده، نتیجه می‌گیریم که اتحادیه پزشکان اسرائیل در این شکست‌های اخلاقی و نقض آشکار حقوق بشر شریک است و حتی در برخی موارد، حمایت آشکار از آن داشته است.

جمیعت پزشکان حامی حقوق بشر افزود، اتحادیه پزشکان رژیم صهیونیستی علیرغم عضویت در اتحادیه بین‌المللی پزشکان به صورت سازماندهی شده، دهها مورد نقض حقوقی در بخش سلامت داشته و شریک جنایات آپارتایدی است.

این جمعیت در شکایت خود چهار مورد از اقدامات رژیم صهیونیست در نقض حقوق فلسطینی‌ها در بخش سلامت را نام برد و اعلام کرد، این اقدامات، نظام آپارتایدی را در مناطق اشغالی تقویت می‌کند.

چهار مورد مذکور عبارتند از: به خطر انداختن کادر پزشکی فلسطینی در هنگام درگیری‌ها، ضربه زدن به توانایی بیماران فلسطینی برای دریافت خدمات پزشکی، ارائه پوشش قانونی برای تأسیس دانشکده طب در دانشگاه «آریئل» در شهرکی صهیونیستی و نقش پزشکان صهیونیست در شکنجه‌هایی که «شین بت» (سرویس اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی ) انجام می‌دهد.

فارس

پربیننده ترین خبرها