هشدار پلیس اسرائیل نسبت به تهدیدات امنیتی در پی افزایش استعفای افسران

هشدار پلیس اسرائیل نسبت به تهدیدات امنیتی در پی افزایش استعفای افسران
پنج‌شنبه 16 تير 1401 - 16:00

فرمانده پلیس رژیم صهیونیستی در واکنش به افزایش استعفای نیروهای پلیس در برابر کمیته امنیت داخلی کنست گفت: هم اکنون شاهد موجی از استعفا در میان افسران پلیس هستیم که دلیل آن را خستگی از کار اظهار می‌کنند

العالم - فلسطین اشغالی

شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد کوبی شبتای فرمانده پلیس رژیم صهیونیستی در واکنش به افزایش استعفای نیروهای پلیس در برابر کمیته امنیت داخلی کنست گفت: هم اکنون شاهد موجی از استعفا در میان افسران پلیس هستیم که دلیل آن را خستگی از کار اظهار می‌کنند، مساله‌ای که ما را با شرایط اضطراری برای مقابله با جرایم قتل و تجاوزات مختلف مواجه کرده است اما باید بدانیم که دلیل اصلی این بحران به نامناسب بودن حقوق افسران پلیس مربوط می‌‌شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، یوسی ایلی خبرنگار این شبکه عبری زبان که در این نشست حضور داشته تاکید کرد: ما با مشکل جذب جوانان اسرائیلی برای پلیس مواجه هستیم و همین مساله به خستگی افسران مشغول به خدمت منتهی شده است. از خطرناک‌ترین نتایج چنین پدیده‌ای عدم توانایی ما برای پیگیری حوادث مختلف در جامعه است چرا که نیازمند نیروهای متخصص برای این امور هستیم لذا باید حقوق آنها را تا حدی قابل قبول افزایش دهیم، در چنین حالتی می‌توانیم ایجاد ثبات امنیتی نماییم به ویژه در شرایطی که در سال جاری با حوادث امنیتی زیادی مواجه شده‌ایم.

امیر رشیف رئیس بخش بودجه وزارت دارایی اسرائیل نیز در این نشست تاکید داشته این وزارتخانه نمی‌تواند پاسخگوی درخواست پلیس برای افزایش حقوق‌ها باشد. همین مساله سبب شد تا شبتای علناً این مدیر دولتی را به گمراهی افکار عمومی متهم کرد.

اطلاعات ارائه شده توسط نهادهای اسرائیلی بیانگر آن است که تعداد افسران مستعفی از پلیس تا پایان سال 2022 به 1000 خواهد رسید چرا که در نیمه اول سال جاری 456 استعفا از پلیس به ثبت رسیده است. این در حالی است که در سال 2021 تعداد افسرانی که از پلیس استعفا داده‌اند تنها 631 نفر بوده‌اند.

پربیننده ترین خبرها