انجمن یمنی‌های مقیم ایران آغاز به کار کرد+فیلم

پنج‌شنبه 23 تير 1401 - 17:04

انجمن یمنی‌های مقیم ایران، زیر نظر سفارت این کشور در تهران آغاز به کار کرد.

العالم - ایران

انجمن یمنی‌های مقیم ایران زیر نظر سفارت یمن امروز -23 تیرماه- با حضور سفیر یمن در تهران شروع به کار کرد.

در آغاز این مراسم《عبدالرحمن راجح》رئیس انجمن همبستگی یمنی‌های مقیم ایران با اشاره به هدف از تشکیل این انجمن گفت: هدف از تاسیس این انجمن، تقویت روابط ایران و یمن، تقویت و فعال کردن دیپلماسی مردمی است. از طریق ارتباط و معرفی دو ملت است.

وی افزود: در آینده در نظر داریم برنامه‌هایی برای برگزاری سمینارها، فعالیت‌های فرهنگی و سیاسی و اقتصادی برای معرفی توانایی‌های هر دو کشور برای بهبود زمینه‌های دو ملت فراهم کنیم.

راجح تصریح کرد: موفقیت این انجمن بدون همکاری و همراهی مسئولان و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی ایرانی و صدور مجوز میسر نخواهد بود. لذا انتظار داریم مانند همیشه با برداران یمنی خود در تحقق اهداف این انجمن همراهی نمایید.

حسین اکبری معاون دبیرکل مجمع بیداری اسلامی هم در اين مراسم گفت آن چه مانع آن شد که آمريكا نتواند اهداف خود را اجرايي كند، «محور مقاومت» بود. مقاومت يك حادثه یا یک اتفاق نيست بلکه پايه و اساس دارد و اساس آن قرآن است.

اكبري افزود: مقاومت براساس مبنایی الهی، تكليف ديني خود را انجام مي دهد هرچند محدود به مسلمانان نمي شود و در اختيار همه بشر است. فلسطين، يمن، لبنان، افغانستان، همه نمونه هاي انواع مختلف مقاومت هستند و ما معتقديم وعده خدا مبني بر حاكم شدن صالحان و مستضعفان بر زمين ممكن و شدني است.

دبيركل مجمع بيداري اسلامي تصریح کرد: امروز فلسطيني ها به كمك آمريكا و هيچ اتحاديه و سازماني نیاز ندارند و فقط با توكل به خدا در مسير مقاومت گام برمي دارند.

ابراهیم الدیلمی سفیر یمن در تهران تاکید کرد که انجمن یمنی های مقیم ایران، نشان دهنده پل ارتباطی بین مردم ایران و یمن خواهد بود و این انجمن برای تقویت روابط یمنی ها با سرزمین خود تلاش خواهد کرد.

شرکت کنندگان از انجمن یمنی های مقیم ایران تاکید کردند که انجمن آنها همچنین به دنبال ایجاد یکپارچگی بین مکانیسم های رسمی و مردمی خواهد بود.

این مراسم با اجرای نمایش های سنتی یمنی و مراسم عروسی تعدادی از دامادهای یمنی به پایان رسید.

پربیننده ترین خبرها