پرسش هایی که بی پاسخ ماند| سکوت بن‌سلمان و بایدن در مقابل ۲ سؤال خبرنگاران آمریکایی

شنبه 25 تير 1401 - 10:41

ولیعهد سعودی در پاسخ به سوال یک خبرنگار آمریکایی که پرسیده بود آیا از خانواده جمال خاشقچی عذرخواهی خواهید کرد؟، لبخند مغرورانه ملایمی زد.

العالم _ آمریکا

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا که صدر هیاتی از مقامات کشورش به جده عربستان سعودی سفر کرده است، با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی دیدار و گفتگو کردند.

خبرنگار شبکه خبری ان بی سی نیوز آمریکا نیز که بایدن را در سفرهمراهی می کند، در حساب توئیتری اش درباره سوالش در خصوص قتل جمال خاشقچی و واکنش ولیعهد سعودی نوشت.

این خبرنگار آمریکایی نوشت که در پایان این دیدار از محمد بن سلمان ولیعهد سعودی سوال کردم آیا از خانواده جمال خاشقچی عذرخواهی خواهید کرد؟

محمد بن سلمان ولیعهد سعودی قبل از آنکه یکی دستیاران سعودی بازویم را محکم بگیرد، لبخند مغرورانه ملایمی زد.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز در نشست خبری اعلام کرد که موضوع قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار مخالف سعودی را در دیدار با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان مطرح کرده است.

بایدن همچنین گفت که از اظهارات خود در مورد عربستان در طول رقابت های انتخاباتی "به هیچ وجه پشیمان نیست." وی وعده داده بود که به خاطر قتل خاشقچی، عربستان را طرد کند.

وی در عین حال ادعا کرد که نمی تواند عدم تکرار قتل مخالفان دیگر رژیم آل سعود توسط محمد بن سلمان یا سایر عوامل را تضمین کند. اما در صورت وقوع دوباره چنین قتلی پاسخ به عربستان قوی خواهد بود.
بایدن گفت: اگر چنین قتلی دوباره رخ دهد، آنها پاسخ خواهند گرفت و اقدامات بیشتری انجام خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها