بایدن در اجلاس سران کشورهای عرب در پایان سفر خاورمیانه ای خود درباره نفت صحبت می‌کند

بایدن در اجلاس سران کشورهای عرب در پایان سفر خاورمیانه ای خود درباره نفت صحبت می‌کند
شنبه 25 تير 1401 - 07:49

اجلاس سران کشورهای عرب در جده رهبران شش عضو شورای همکاری خلیج فارس و همچنین مصر، اردن و عراق را گرد هم می آورد.

العالم - آمریکا

به گزارش شبکه خیری العالم به نقل از خبرگزاری فرانسه، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا قرار است در جریان نشستی با رهبران عرب در روز شنبه در عربستان سعودی، آخرین توقف سفر خود به خاورمیانه، درباره نوسان بهای نفت صحبت کند.

این نشست در جده، دومین شهر عربستان سعودی در ساحل دریای سرخ، رهبران شش عضو شورای همکاری خلیج فارس و همچنین مصر، اردن و عراق را گرد هم می آورد.

بایدن - که زمانی وعده داده بود عربستان را به دلیل سوابق حقوق بشری‌اش منزوی کند - روز جمعه در این کشور - متحد دیرینه ایالات متحده، فرود آمد و با ملک سلمان، ولیعهد محمد بن سلمان، و دیگر مقامات ارشد سعودی دیدار کرد.

تنش‌ها بین بایدن و شاهزاده محمد بالا بوده است - به‌ویژه پس از انتشار یافته‌های اطلاعاتی آمریکا توسط دولت بایدن مبنی بر اینکه شاهزاده محمد عملیات هدف قرار دادن جمال خاشقچی - روزنامه‌نگار - را مدیریت کرد؛ قتل دهشتناکی که در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول در سال ۲۰۱۸ خشم جهانی را برانگیخت.

اما اکنون به نظر می رسد بایدن آماده تعامل مجدد با کشوری باشد که برای چندین دهه متحد استراتژیک کلیدی ایالات متحده، تامین کننده اصلی نفت و خریدار مشتاق تسلیحات بوده است.

واشینگتن از بزرگترین صادرکننده نفت خام جهان می‌خواهد که تولیدات و صادراتش را به گونه‌ای چشمگیر افزایش دهد تا قیمت بنزین کاهش یابد؛ معضلی که بخت پیروزی دموکرات‌ها را در انتخابات میان دوره‌ای نوامبر تهدید می‌کند.

پربیننده ترین خبرها