جبهه نجات ملی تونس: 75 درصد مردم از "کودتا" حمایت نکردند/ قیس سعید استعفا دهد

جبهه نجات ملی تونس: 75 درصد مردم از
سه شنبه 4 مرداد 1401 - 11:51

جبهه نجات ملی، برجسته ترین گروه مخالف در تونس، با اعلام عدم پذیرش نتایج همه پرسی قانون اساسی، از قیس سعید، رئیس جمهور تونس خواست تا استعفا دهد.

العالم - تونس

پس از بسته شدن مراکز رای گیری، هيئت عالی مستقل برگزار کننده انتخابات، نرخ مشارکت را 27.54 درصد اعلام کرد، در حالی که نتایج تخمینی نظرسنجی ها حاکی از آن بود که بیش از 92 درصد شرکت‌کنندگان در انتخابات موافق پیش‌نویس قانون اساسی بودند.

انتظار می رود نتایج اولیه در ساعات آینده، امروز سه شنبه، اعلام گردد.

جبهه نجات ملی که شامل ائتلافی از پنج حزب مخالف، به ویژه جنبش النهضه اسلامی، جنبش های سیاسی و فعالان مستقل است، عنوان کرد که به قانون اساسی 2014 پایبند است و رئیس جمهور قیس سعید مشروعیت خود را از دست داده است.

جبهه مذکور همچنین نتایج همه پرسی و اعتبار هیئت برگزار کننده انتخابات را زیر سوال برد.

در بیانیه‌ این جبهه همچنین آمده است که ارقام اعلام شده از سوی هیئت برگزار کننده انتخابات نشان دهنده بی میلی رای دهندگان نیست، 75 درصد مردم از "کودتا" و مشروعیت بخشیدن به قانون اساسی "استبدادی" حمایت نکردند.

جبهه نجات ملی خواستار استعفای رئیس جمهور قیس سعید و اعلام انتخابات عمومی زودهنگام شد.

مخالفان قیس سعید را به ایجاد یک حکومت فردی از طریق قانون اساسی متهم می کنند که به او اختیارات گسترده ای می دهد، در حالی که سعید تکرار می کند که او می خواهد "مسیر انقلاب" را اصلاح کند و با فساد مبارزه کند. او همچنین هرگونه قصد برای بازگشت به حکومت استبدادی را رد کرد.

پربیننده ترین خبرها