درخواست نمایندگان پارلمان آمریکا برای تحقیقات ویژه واشنگتن در مورد ابوعاقله

درخواست نمایندگان پارلمان آمریکا برای تحقیقات ویژه واشنگتن در مورد ابوعاقله
جمعه 7 مرداد 1401 - 08:31

نمایندگان چپ‌گرای پارلمان آمریکا لایحه‌ای را با هدف ترغیب ایالات متحده به انجام تحقیقات درباره قتل روزنامه‌نگار فلسطینی-آمریکایی شبکه الجزیره، ارائه کردند.

العالم - آمریکا

به نقل از خبرگزاری فرانسه، خانواده شیرین ابوعاقله، روزنامه‌نگار شبکه الجزیره که 11 مه هنگام پوشش عملیات نظامی اسرائیل در کرانه باختری اشغالی به ضرب گلوله نظامیان این رژیم به شهادت رسید، روزهای گذشته به واشنگتن رفتند و با وزیر خارجه این کشور دیدار کردند؛ دیداری که پاسخ رضایت‌بخشی از وزارت خارجه آمریکا به دنبال نداشت.

به دنبال این دیدار و انتشار خبر مخالفت واشنگتن با درخواست‌های خانواده ابوعاقله برای تحقیق و مجازات عوامل ترور این خبرنگار، مقامات منتخب از حزب چپگرای دموکرات از ارائه لایحه‌ای خبر دادند که به مقامات آمریکایی اجازه می‌دهد تحقیقات خود را برای تعیین منبع تیراندازی که منجر به کشته شدن روزنامه نگار شد انجام دهند.

آندره کارسن، نماینده دموکرات گفت: «ما از همکاران خود می‌خواهیم که این موضوع را به عنوان یک موضوع آزادی مطبوعات بدانند و مساله اسرائیل و فلسطین را کنار بگذارند و به این موضوع به چشم حمله به مطبوعات مستقل و قتل یکی از شهروندان ما نگاه کنند.

کارسن همچنین قصد دارد متنی را ارائه دهد که هدفش اجبار آمریکا برای تحقیقات در مورد هر روزنامه نگار آمریکایی است که در خارج از این کشور به قتل رسیده است.

رشیده طلیب، نماینده فلسطینی تبار در این باره، گفت: «شاید... برخی از همکاران من ممکن است در صورت نیاز به حذف کلمه فلسطینی از اصطلاح «آمریکایی-فلسطینی» روی بیاورند تا زندگی او (شیرین) مهم دیده شود».

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها