خانواده ابوعاقله خواستار اجرای عدالت در ماجرای ترور این خبرنگار توسط تل آویو شدند

خانواده ابوعاقله خواستار اجرای عدالت در ماجرای ترور این خبرنگار توسط تل آویو شدند
چهارشنبه 5 مرداد 1401 - 08:10

خانواده شیرین ابوعاقله خبرنگار الجزیره که چندماه پیش توسط نظامیان رژیم صهیونیستی کشته شد، خواستار اجرای عدالت و تحقیقات شفاف در مورد قتل وی شد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

انطوان ابوعاقله برادر شیرین به شبکه الجزیره قطر گفت: بار دیگر خواسته خود از واشنگتن برای انجام تحقیقات را اعلام کردیم و مخالف هرگونه بستن این پرونده هستیم.

وی که به همراه دیگر اعضای این خبرنگار ترور شده با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا دیدار کرده است، افزود" همچنین خواستار یک شبکه ارتباطی با وزارت خارجه آمریکا برای کسب اطلاع از نتیجه تحقیقات در مورد کشته شدن شیرین شدیم.
خبرگزای اسپوتنیک روسیه نیز به نقل از لینا ابوعاقله؛ خواهر زاده شیرین گزارش داد که اعضای خانواده این خبرنگار خواستار دیدار با شخص جو بایدن رییس جمهوری آمریکا شدند.
وی در صفحه شخصی خود در تویتر نوشت: با وجود آن که بلینکن متعهد شد که به برخی تعهدات عمل کند، اما ما همچنان منتظریم ببینیم آیا دولت بایدن به صورت هدفمند به درخواست ما برای برقراری عدالت در خصوص ترور شیرین پاسخ مثبت خواهد داد یا خیر.
در همین راستا، ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش روزانه خود گفت که تمرکز کشورش بر این استوار خواهد بود که تضمین دهد که تحقیقات انجام شده توسط اسرائیل و تشکیلات خودگردان جامع، شفاف و موجب مجازات عاملان آن خواهد شد.

به گزارش ایرنا، نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه جاری با یورش به اردوگاه جنین در سرزمین های اشغالی "شیرین ابوعاقله" خبرنگار شبکه خبری الجزیره را به ضرب گلوله به شهادت رساندند که تاکنون بازتاب های مختلفی داشته است.

وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین با اعلام این خبر افزود: این خبرنگار هنگام پوشش خبری یورش صهیونیستها به اردوگاه جنین در شمال کرانه غربی در حالیکه جلیقه خبرنگاری بر تن داشت، از ناحیه سر هدف اصابت گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفت و کشته شد و «علی السمودی» تهیه‌کننده این شبکه نیز زخمی شد.

ارتش رژیم صهیونیستی ۲۳ اردیبهشت ماه نیز حمله شدید و خشونت آمیزی را به کاروان تشییع پیکر ابوعاقله خبرنگار شبکه الجزیره در قدس اشغالی انجام دادند.

این هجوم و بی احترامی به شکلی بسیار شرم آور و در برابر چشم جهانیان انجام شد، به طوری که نیروهای صهیونیست با استفاده از بمب های صوتی به کاروان تشییع پیکر ابوعاقله یورش بردند.

پربیننده ترین خبرها