ادعای مقام پاکستانی: یکصد تبعه پاکستان در ایران زندانی هستند

ادعای مقام پاکستانی: یکصد تبعه پاکستان در ایران زندانی هستند
شنبه 8 مرداد 1401 - 15:00

وزیر امور شهروندان خارج از کشور در پاکستان اعلام کرد دستکم ۱۰۰ نفر از اتباع پاکستانی به دلیل جرایم مختلف در جمهوری اسلامی ایران زندانی هستند.

العالم - ایران

رسانه‌های پاکستانی نوشتند: «ساجد حسین طوری» به اطلاع نمایندگان پارلمان این کشور رسانده که، اتباع زندانی پاکستان به دلیل ارتکاب جرایمی همچون حمل موادمخدر، ورود غیرقانونی و قتل در بازداشتگاه‌های ایران بسر می‌برند.

وی افزود تعداد ۱۰۰ تبعه پاکستان زندانی هستند که ۶۲ نفر آنان محکوم و دوران حبس خود را سپری می‌کنند و ۳۸ نفر دیگر نیز تحت محاکمه قرار دارند.

این وزیر پاکستانی مدعی شد که براساس آمار ثبت شده از سال ۱۹۷۱ تا ژوئن ۲۰۲۲میلادی حدود ۱۲ هزار و ۹۹۲ پاکستانی شاغل در ایران حضور دارند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان اواسط تیرماه امسال طی دیدار با وزیر دادگستری این کشور با تاکید بر برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی به میزبانی تهران، آمادگی کشورمان برای تبادل تجربیات در بخش های حقوقی و قضایی از جمله امضای موافقتنامه معاضدت قضایی با پاکستان را اعلام کرد.

مردادماه سال گذشته ۱۴ تبعه زندانی پاکستانی در جمهوری اسلامی ایران بر اساس توافق نامه انتقال محکومین که هفت سال پیش میان دو کشور امضا شده بود، به پاکستان منتقل شدند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها