وزیر انرژی لبنان به میانجی آمریکایی: اگر ایران رسماً پیشنهاد دهد، رد نمی‌کنیم

وزیر انرژی لبنان به میانجی آمریکایی: اگر ایران رسماً پیشنهاد دهد، رد نمی‌کنیم
يکشنبه 9 مرداد 1401 - 19:30

وزیر انرژی در دولت پیشبرد امور لبنان در دیدار با میانجی آمریکایی گفت: اگر تهران رسما در زمینه تأمین برق به بیروت پیشنهاد دهد، این مسئله را رد نخواهیم کرد.

العالم - لبنان

«ولید فیاض» وزیر انرژی در دولت پیشبرد امور لبنان گفت که آموس هوچشتاین میانجی آمریکایی پیشنهاد جدیدی به مقامات لبنانی داده است.

پایگاه خبری النشره به نقل از فیاض گزارش داد، هوچشتاین ادعا کرده که طرح وی به مسئولان لبنانی، جدید و مثبت است، میانجی آمریکایی همچنین شایعات مبنی بر حفاری مشترک بین لبنان و رژیم موقت صهیونیستی را تکذیب کرد.

وزیر لبنانی خبر داد: بانک جهانی برای لبنان دو شرط گذاشته است: افزایش تعرفه و آغاز اقدامات برای تعیین نهاد نظارتی.

وی با بیان اینکه با هوچشتاین به مسئله تأمین سوخت از ایران هم پرداخته است، تصریح کرد: من صراحتاً به او گفتم که از تأمین برق برای مردم لبنان حمایت می‌کنم و اگر معلوم شود که این پیشنهاد رسمی و جدی است، نمی‌توانم هیچ کمکی را در این زمینه، رد کنم.

به گفته این وزیر لبنانی، هوچشتاین به او گفته است با بانک جهانی در مورد شرایط اجرای طرح برق، مذاکره خواهد کرد.

هوچشتاین که مشاور ارشد آمریکا در امور امنیت انرژی جهانی است، ۲۴ خرداد ماه گذشته هم با «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد، محور و هدف گفت‌وگوی مذکور که با حضور «دوروتی شیا» سفیر آمریکا در بیروت صورت گرفت، پی‌گیری مذاکرات غیرمستقیم با تل‌آویو درخصوص تعیین مرزهای دریایی بود.

هوچشتاین همچنین با وزیر انرژی لبنان، در مورد موضوع برق لبنان گفت‌وگو کرد و پیشنهاد تامین آن از کشورهای اردن و مصر را تکرار کرد.

در حالی این مقام آمریکایی به همراه سفیر واشنگتن در بیروت برای تامین برق لبنان از کشورهای عربی رایزنی می‌کنند، که ماموریتش رسیدگی به حل اختلاف دریایی پیش‌آمده بین لبنان و رژیم صهیونیستی است.

پربیننده ترین خبرها