زلال قرآن (1155)؛

عمل صالح چه نقشی در، به سعادت رسیدن انسان دارد؟

عمل صالح چه نقشی در، به سعادت رسیدن انسان دارد؟
يکشنبه 9 مرداد 1401 - 22:33

العالم - زلال قرآن
با باور حقیقت آیات زیر:
1– آیه 277 سوره مبارکه بقره:
« إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّكَاةَ لَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ»
ترجمه: (آنان که اهل ایمان و نیکوکارند و نماز به پا دارند و زکات بدهند آنان را نزد پروردگارشان پاداش نیکو خواهد بود و هرگز ترس (از آینده) و اندوه (ازگذشته) نخواهند داشت).
2– آیه 97 سوره مبارکه نحل:
«مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثَىٰ وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَيَاةً طَيِّبَةً وَلَنَجْزِيَنَّهُمْ أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ»
ترجمه: (هر کس از مرد و زن کار نیکی به شرط ایمان به خدا به جای آرد ما او را به زندگانی خوش و با سعادت زنده ابد می‌ گردانیم و اجری بسیار بهتر از عمل نیکی که می‌ کردند به آنان عطا می ‌کنیم).
3– آیه 77 سوره مبارکه حج:
«يَاأَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا ارْكَعُوا وَاسْجُدُوا وَاعْبُدُوا رَبَّكُمْ وَافْعَلُوا الْخَيْرَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ»
ترجمه: (ای اهل ایمان، در برابر خدا رکوع و سجود آرید و (با توجه و بی ‌ریا و خالص) پروردگار خود را بپرستید و کار نیکو کنید، باشد که رستگار شوید).
خود را موظف و مکلف شرعی و عقلی می داند تا برای فراگیری احکام شرع مقدس و عمل دقیق به آنها اقدام نماید تا با امتثال اوامر الهی تحت تربیت دینی قرار گرفته و ان شاءَالله به کمال و سعادت حقیقی دنیا و آخرت برسد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها