طنز روسای جمهور آمریکا

طنز روسای جمهور آمریکا
دوشنبه 10 مرداد 1401 - 12:19

به نظر می‌رسد پس از افشای محتوای مکالمه تلفنی روسای جمهور آمریکا و چین توسط طرف چینی، دولت واشنگتن نتوانست بر جزئیات این گفت‌وگو سرپوش بگذارد.

العالم- کشکول

این جنجال بعد از آن ایجاد شد که دولت آمریکا جزئیات گفت‌وگوی تلفنی جو بایدن و شی جی پینگ را رد کرد ولی مدتی بعد تحت فشار مجبور شد درباره آن بیانیه صادر کند- همانطور که روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داده است- و بگوید که بایدن به رئیس‌جمهور چین به دلیل سرکوب آیگورها هشدار داده است. ادعایی که توسط چین رد شد و چین اعلام کرد که رئیس‌جمهوری آمریکا هیچ‌یک از این بحث‌ها را در این گفت‌وگو مطرح نکرده است.

موضوع قابل توجه این است که در همان زمان رسانه‌ها اعلام کردند که رئیس‌جمهور چین رسما به همتای آمریکایی خود نسبت به سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان هشدار داده و گفته است با آتش بازی نکنید”.

این رسوایی باعث شد خوانندگان روزنامه نیویورک‌پست ناراحتی خودشان را اعلام کنند. یکی از آنها نوشته است: گفتن این موضوع ناراحت کننده است، اما پس از همه دروغ های بایدن و دولتش در مورد تورم، رکود و قیمت بنزین، من تمایل دارم که نسخه چینی گفتگو را باور کنید، نه نسخه واشنگتن”.

خواننده دیگری نوشته است تایوان عزیز! حتی یک لحظه فکر نکنید که بایدن از شما حمایت می کند".

یکی دیگر از واکنش‌ها اینگونه است:‌ بایدن احمق نمی داند در چه سیاره ای زندگی می کند، چه برسد به آنچه در تماس تلفنی با شی اتفاق افتاده است".

اگر دیدگاه شهروندان آمریکایی درباره دولت‌شان این‌چنین است که نتوانسته واقعیت جزئیات گفت‌وگوی تلفنی را بیان کند و درباره آن دروغ گفته است پس چگونه دیگران می‌توانند به آمریکا و دولت آن اعتماد کنند همانطور که ملت ایران نمی‌تواند درباره موضوع پیچیده‌ای مانند مذاکرات برای لغو تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی علیه ایران، اعتماد کند؟!

این حق مردم آمریکا است که احساس اندوه کنند و این حق دیگر ملت‌هاست که در صورت تعامل با آمریکا، به آن اعتماد نکنند چه به رئیس‌جمهور دیوانه‌اش مانند ترامپ، و چه به رئیس‌جمهوری که با هوا دست می‌دهد مانند بایدن.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها