مقامات تایوانی و آمریکایی: انتظار می‌رود پلوسی به تایوان سفر کند

مقامات تایوانی و آمریکایی: انتظار می‌رود پلوسی به تایوان سفر کند
دوشنبه 10 مرداد 1401 - 16:02

گمانه‌زنی‌ها درباره تقویت احتمال سفر جنجالی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان تشدید شده است.

العالم _ آمریکا

به گزارش العالم به نقل از سی‌ان‌ان، به گفته یک مقام ارشد دولت تایوان و یک مقام آمریکایی، علیرغم هشدارهای مقامات دولت بایدن که نگران واکنش چین هستند، انتظار می‌رود نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، در چارچوب تور آسیایی خود به تایوان سفر کند. .
این توقف - اولین توقف برای یک رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در 25 سال گذشته - در حال حاضر در برنامه سفر پلوسی گنجانده نشده است و در زمانی انجام می شود که روابط ایالات متحده و چین در سطح پایینی قرار دارد.
یک مقام تایوانی افزود انتظار می رود پلوسی یک شب در تایوان بماند. مشخص نیست پلوسی دقیقا چه زمانی در تایپه فرود خواهد آمد.
یک مقام آمریکایی نیز افزود مقامات وزارت دفاع به طور شبانه روزی برای نظارت بر هرگونه تحرکات چین در منطقه و تضمین برنامه ای برای حفظ امنیت وی کار می کنند.
بایدن ماه گذشته گفت که ارتش آمریکا با سفر پلوسی به تایوان مخالف است هرچند از آن زمان تاکنون از توضیح بیشتر درباره این هشدارها خودداری کرده است. کاخ سفید مدعی شده است که رئیس مجلس نمایندگان مختار است به هر جایی که می خواهد سفر کند و آنها در تصمیم گیری او نقش اندکی ایفا می کنند.
با این حال، مقامات دولت در هفته های اخیر کوشیده اند تا در دیدار با پلوسی و تیمش خطرات سفر به تایوان را گوشزد کنند. لوید آستین، وزیر دفاع به تازگی گفته است که با پلوسی درباره سفر به آسیا گفتگو کرده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها