دسترسی به آزمون «تافل» برای روس ها ممنوع شد

دسترسی به آزمون «تافل» برای روس ها ممنوع شد
پنج‌شنبه 13 مرداد 1401 - 12:11

سازمان برگزارکننده آزمون تافل، یکی از پرکاربردترین آزمون‌های سنجش زبان انگلیسی در جهان، روس‌ها را به دلیل جنگ اوکراین و در چارچوب تحریم‌های غرب، از شرکت در این آزمون استاندارد مهارت زبان انگلیسی منع کرد.

العالم - اروپا

مسکو تایمز به نقل از رسانه‌های مستقل از اعلام پیام خطا به شهروندان روسی و عدم دسترسی به صفحه کاربری (پروفایل) خود در تارنمای تافل خبر داد. به این ترتیب، سازمان «خدمات آزمون آموزشی ای‌تی‌اس» (ETS) که آزمون‌های جی‌آرای (GRE)، تافل و توئیک (TOEIC) را برگزار می‌کند، دسترسی شهروندان روسی به پلتفرم آنلاین تافل را مسدود کرد.

بر اساس اعلام این رسانه روسی، در متن این پیام هشدار آمده است: به منظور پیروی از دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (در اعمال تحریم‌های غرب علیه روسیه) دسترسی شما محدود شده و به حالت تعلیق درآمده است.

طبق این پیام، شهروندان روسیه همچنین نمی‌توانند نتایج آزمون خود را به دانشگاه‌های محل درخواست، ارسال کنند.

مقام‌های ای‌تی‌اس به خبرگزاری تاس اعلام کردند شهروندان روس و بلاروس می‌توانند برای شرکت در آزمون تافل از راه دور (بدون حضور در مراکز) و یا به صورت حضوری از طریق کشوری دیگر اقدام کنند.

با گذشت یک ماه از آغاز جنگ اوکراین و حمله روسیه به این کشور، سازمان «خدمات آزمون آموزشی ای‌تی‌اس» (ETS) در مارس اعلام کرد فعالیت‌های خود در روسیه و بلاروس را متوقف می‌کند. این در حالی است که تافل تا کنون برای روس‌ها ممنوع نشده بود.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها