تدابیر سازمان گذرگاههای مرزی عراق برای پذیرش انبوه زائران ایرانی برای عاشورا

تدابیر سازمان گذرگاههای مرزی عراق برای پذیرش انبوه زائران ایرانی برای عاشورا
شنبه 15 مرداد 1401 - 14:00

یک مقام وابسته به سازمان گذرگاههای مرزی عراق از اقدامات این سازمان برای پذیرش بیشترین شمار زائران ایرانی برای عاشورای حسینی خبر داد.

العالم - عراق

سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق از ادامه تلاش‌ها برای آماده‌سازی 3 گذرگاه مرزی برای میزبانی از زائران ایرانی خبر داد.

«علاء الدین القیسی»، مدیر روابط عمومی سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق، به خبرگزاری رسمی عراق (واع) گفت که این سازمان خود را برای پذیرایی از بیشترین تعداد زائران در سالروز شهادت سالار شهیدان آماده می‌کند.

او گفت که گذرگاه‌های مرزی «زرباطیه و الشیب و شلمچه» میان عراق و ایران با همکاری کادرهای مهندسی و استان‌داری‌ها در حال نوسازی و توسعه و اتخاذ تدابیر لازم برای تضمین سلامت زائران و کمک به تسهیل تردد آنهاست.

وی افزود که در این راستا، افزایش کابین‌های بررسی گذرنامه، نصب تهویه مناسب برای سالن‌ها، آسفالت کردن مسیر منتهی به ساختمان گذرگاه مرزی و ایجاد سقف مناسب برای جلوگیری از تابش شدید آفتاب از اقداماتی است که برای پذیرایی بهتر از زائران جریان دارد.

وی گفت که نوسازی سرویس‌های بهداشتی، ایجاد مخازن آب، نصب ژنراتورهای برق برای حالت فوق‌العاده، نصب تابلوهای راهنما و ایجاد پیاده‌رو در کنار مسیر آسفالت با همکاری طرف ایرانی از دیگر کارهایی است که به این منظور انجام شده است.

این مقام عراقی تأکید کرد که سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق در جلسات متعددی با کارمندان شاغل در گذرگاه‌های مرزی سازوکار استفاده از امکانات اداری و امنیتی و خدماتی برای بهبود پذیرایی از زائران را مورد رایزنی قرار داده است.

خیل عظیم زائران در مسیر کربلا

این در حالی است که رسانه ها گزارش دادند: خیل عظیمی از زائران از داخل و خارج عراق به منظور گرامیداشت شهادت امام حسین (ع) به سمت کربلای معلی سرازیر شدند. تعداد زیادی زائر از ایران و کشورهای عربی و اسلامی از طریق فرودگاه نجف و فرودگاه بین‌المللی بغداد به کربلای معلی آمده‌اند.
در میان زائران خارجی بیشترین تعداد متعلق به زائران ایرانی بوده است، چرا که مقامات عراقی لزوم صدور روادید برای ورود به خاک عراق را برای ایرانی ها لغو کردند. بقاع متبرکه حرم حسینی و عباسی همه مقدمات تدارکاتی، امنیتی و خدماتی را برای پذیرایی از زائرین در روز عاشورا انجام داده اند.

این درحالی است که روز گذشته هم آستان مقدس حسینی از تدابیر امنیتی ویژه مراسم عاشورا با همکاری نهادهای مربوطه خبر داده بود که طی آن از همه فناوری های جدید و پهپاد در این زمینه خبر داده بود.

به گفته این مقام 140 دوربین برای این منظور به کار گرفته می شود.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها