اشک تمساح مکرون برای لبنانی‌ها

اشک تمساح مکرون برای لبنانی‌ها
شنبه 15 مرداد 1401 - 16:42

روزنامه عبری‌زبان یدیعوت آحارونوت نوشت امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه به لبنان هشدار داده که رویارویی جدید با رژیم صهیونیستی مرگ‌بارتر و ویرانگرتر از جنگ ۲۰۰6 خواهد بود.

العالم- کشکول

یدیعوت آحارونوت به نقل از مصاحبه رئیس‌جمهوری فرانسه با یک روزنامه لبنانی، افزود «رویارویی یا نبرد با "اسرائیل" درباره ترسیم مرزها میان طرفین لبنانی و اسرائیلی به مصلحت ملت لبنان نیست.»

مضحک است بگوییم که ترسیم مرزها میان لبنان و رژیم "اسرائیل" به مصلحت ملت لبنان نیست!!. یعنی، آیا به مصلحت لبنان است که مرزهای ترسیم‌شده توسط رژیم اشغالگر را رها کند و منابع گاز و نفت خود را در تصاحب و چنگال این اشغالگران قرار دهد؟ در حالی‌که لبنان در آستانه ورشکستگی اقتصادی قرار دارد.

به نظر نمی‌رسد که این لطافتی که در میان حرف‌های مکرون جاری می‌شود به خاطر مردم لبنان باشد؛ زیرا آخرین چیزی که فرانسه به آن فکر می‌کند منافع لبنان و مردم این کشور است. از سوی دیگر، تمام مداخلات فرانسه و به طور کلی غرب در منطقه، اعم از نظامی و اقتصادی، منحصرا به نفع اسرائیل بوده است و مسلم است که دلیل اظهارات اخیر مکرون ترس به خاطر لبنانی‌ها و منافع آنها نیست بلکه دلیل، ترس به نفع "اسرائیل" بوده است.

تهدید سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان این ترس مکرون نسبت به رژیم "اسرائیل" را توجیه می‌کند که گفته است «اسرائیل گاز استخراج نمی‌کند مگر اینکه قبل از این رژیم لبنان آن را استخراج کند». مکرون با تهدید و ارعاب لبنانی‌ها و چه بسا تحت فشار قرار دادن آنها برای چشم‌پوشی از آب و ثروت‌های‌شان به نفع اسرائیل، در دفاع از این فرزندخوانده صهیونیست خود خیز برداشته است. در حالی‌که فرانسه فراموش کرده لبنانی که از "اسرائیل" بترسد امروز وجود ندارد بلکه لبنانِ امروز به "اسرائیل" درباره هرگونه رویارویی با آن هشدار داده است مبنی بر اینکه در هرگونه جنگ آتی با لبنان، نبرد ۲۰۰۶ برای اسرائیل همچون پیک‌نیک می‌شود.

ما به مکرون می‌گوییم که اگر نسبت به موجودیت رژیم جعلی "اسرائیل" نگران هستی به دست‌نشانده خود در تل‌آویو توصیه کنید که از نقض حقوق دریایی لبنان بر حذر باشد، تهدیدهایش علیه لبنان کارساز نیست و لذا مبارزان حزب‌الله که عزم خود را بر قطع ایادی "اسرائیل" در صورت دست‌دارزی بر ثروت‌های لبنان مصمم کرده‌اند، وقعی به تهدیدهای و بازی‌های آموس هوکشتاین، آمریکایی صهیونیسم‌زده نمی‌نهند.

پربیننده ترین خبرها