وزارت بهداشت غزه: آغاز شمارش معکوس برای توقف خدمات درمانی در تمام بیمارستان ها

وزارت بهداشت غزه: آغاز شمارش معکوس برای توقف خدمات درمانی در تمام بیمارستان ها
شنبه 15 مرداد 1401 - 18:48

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که با توجه به توقف تنها نیروگاه برق غزه شمارش معکوس برای توقف خدمات درمانی در تمام بیمارستان‌ها طی 72 ساعت آینده رسما آغاز شد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

وزارت بهداشت غزه در دومین روز حملات تجاوزکارانه صهیونیستها به شهرها و استان های نوار غزه، بیانیه ای درباره آخرین تحولات درمانی و بهداشتی نوار غزه صادر کرد.

در این بیانیه آمده است که رژیم اشغالگر بر هدف گرفتن مناطق مسکونی تمرکز کرده است که بر اثر آن آمار قربانیان اعم از کودکان و زنان و غیرنظامیان افزایش یافته است. پرسنل پزشکی با تکیه بر امکانات ناچیز در بیمارستانها مشغول فعالیت هستند. وضعیت اقلام دارویی در وزارت بهداشت وخیم است به گونه ای که کمبود داروهای اساسی به 40 درصد و کمبود لوازم پزشکی به 32 درصد و کمبود تجهیزات آزمایشگاهی و بانک خون به 60 درصد رسید.

وزارت بهداشت غزه تاکید کرد که با توجه به توقف تنها نیروگاه برق غزه، ساعات آتی برای ساختار بهداشتی و درمانی غزه بسیار دشوار خواهد بود. قطع برق تهدیدی اصلی برای بخش های حیاتی بیمارستان ها بویژه بخش اورژانس و مراقبت های ویژه و ناراحتی های کلیه و آزمایشگاه ها به شمار می آید.

وزارت بهداشت غزه با اشاره به بسته ماندن گذرگاه مرزی بیت حانون به روی بیماران، از تمام نهادهای بین المللی و انسانی خواست تا به وظایف خود عمل کنند و رژیم صهیونیستی را برای بازگشایی گذرگاه بیت حانون تحت فشار قرار دهند تا بیماران برای درمان به خارج انتقال داده شوند.

پربیننده ترین خبرها