دیدار جنبلاط با معاون سیاسی سید حسن نصرالله

دیدار جنبلاط با معاون سیاسی سید حسن نصرالله
جمعه 21 مرداد 1401 - 08:21

پس از درخواست رئیس حزب سوسیالیست ترقی‌خواه لبنان برای دیدار با مسئولان حزب الله، وی با یک هیأت از این جنبش به ریاست معاون سیاسی دبیر کل حزب الله دیدار کرد.

العالم - لبنان

ولید جنبلاط رئیس حزب سوسیالیست ترقی‌خواه لبنان پس از درخواست دیدار با مقامات حزب الله لبنان، روز پنجشنبه با یک هیأت از این جنبش به ریاست «حسین الخلیل» معاون سیاسی دبیر کل حزب الله دیدار کرد.

پایگاه خبری العهد لبنان گزارش داد که «وفیق صفا» مسئول واحد ارتباطات و هماهنگی حزب الله و «غازی العریضی» نماینده حزب سیوسیالیست، در این دیدار حضور داشتند.

الخلیل پس از این دیدار، در جمع خبرنگاران گفت: این دیدار، پربار و دوستانه و صریح بود. در آن، شماری از مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را بررسی کردیم.

وی با اشاره به اینکه با جنبلاط مسئله ریاست جمهوری را بررسی کرده است، تصریح کرد: ما زمینه‌های مشترکی داریم که می‌توان درباره آن بحث کرد و به پیوندهای مشترکی رسید که به سود کشور باشد.

این مسئول حزب الله با بیان اینکه این گفت‌وگو برای بررسی همه مسائلی که برای شهروندان و کشور مفید است، ضروری بود، ابراز امیدواری کرد که لبنان به مرحله‌ای برسد که در آن، رئیس جمهور بخشی از طرح نجات این کشور باشد.

جنبلاط هم گفت که دیدارش با معاون سیاسی دبیر کل حزب الله، دوستانه و صریح بوده است.

وی تأکید کرد: درباره مسائلی که می‌توانستیم به صورت مشترک به آن رسیدگی کردیم، گفت‌وگوی طولانی داشتیم. این یک فرصت است. شاید این گفت‌وگو تکمیل شود. مسائل اختلافی را هم کنار گذاشتیم».

به گزارش فارس، این دیدار در حالی است که جنبلاط و حزب الله رابطه خوبی با هم ندارد. حتی در جریان کشتار بیروت که توسط حزب «القوات اللبنانیه» تحت فرماندهی جنبلاط رقم خورد، سید حسن نصرالله تأکید کرد حزب القوات مسئول اصلی این کشتار است.

یک روزنامه لبنانی هم مهر ماه گذشته خبر داد که یک شخصیت نزدیک به سفارت سعودی با رئیس حزب سوسیالیت ترقی‌خواه لبنان دیدار کرده و به وی پیشنهاد تشکیل جبهه علیه حزب‌الله را داده اما او نپذیرفته است.

پربیننده ترین خبرها