سقوط جنگنده کره جنوبی حین مأموریت در دریای زرد

سقوط جنگنده کره جنوبی حین مأموریت در دریای زرد
جمعه 21 مرداد 1401 - 12:26

یک جنگنده نیروی هوایی کره جنوبی حین مأموریت در دریای زرد دچار سانحه شد و سقوط کرد.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش خبرگزاری «یونهاپ»، یک فروند جنگنده «اف-۴» ناوگان هوایی کره جنوبی روز جمعه حین انجام مأموریت در دریای زرد دچار سانحه شد و سقوط کرد.

این خبرگزاری کره جنوبی، بدون اشاره به جزئیات مأموریت این جنگنده کره‌ای در دریای زرد نوشت، هنگامی که این هواپیمای جنگی در مسیر بازگشت به پایگاه بود، در ۳۵ کیلومتری شهر سئول «دچار سانحه» شد.

یونهاپ به نقل از نیروی هوایی کره جنوبی نوشت، دو خلبان این جنگنده قدیمی نیروی هوایی توانسته‌اند به موقع از آن خارج شوند و سالم هستند. این حادثه هیچ تلفات غیرنظامی نداشته است.

این خبرگزاری نوشت، نیروی هوایی کره جنوبی در حال تحقیق درباره علت سقوط این جنگنده است. ارتش این کشور در تلاش است ناوگان جنگنده‌های اف-۴ و اف-۵ خود را که از دهه ۱۹۷۰ وارد نیروی هوایی شده‌اند از رده خارج کند.

سقوط این جنگنده در راه بازگشت از مأموریتی در دریای زرد با انجام دو رزمایش بزرگ ارتش چین در این منطقه هم‌زمان شده است.

به گزارش فارس، سازمان مدیریت امنیت تردد دریایی چین روز دوشنبه اعلام کرد رزمایش ارتش این کشور در دریای زرد یک ماه ادامه خواهد داشت. این نهاد اعلام کرد: «از ساعت ۰۰:۰۰ روز هشتم آگوست (دوشنبه) تا بامداد هشتم سپتامبر (۱۷ شهریور) مأموریت‌های نظامی در بخش‌هایی از خلیج بوهای انجام خواهد شد. ورود به این منطقه ممنوع است».

ارتش چین علاوه بر این رزمایش یک ماهه، از روز یکشنبه رزمایش دیگری نیز در دریای زرد آغاز کرده که تا ده روز ادامه خواهد داشت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها