بیانیه جنبش امل به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر

بیانیه جنبش امل به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر
يکشنبه 23 مرداد 1401 - 19:37

جنبش امل لبنان در آستانه چهل و چهارمین سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر در بیانیه ای با درخواست از مردم این کشور برای شرکت در برنامه های مختلفی که به این مناسبت تدارک دیده شده است ، تاکید کرد این جنبش میراث انقلابی است که او بر پا کرد.

العالم ـ لبنان

بنابر گزارش پایگاه خبری « العهد » لبنان، رهبری جنبش امل امروز ( یکشنبه ) با صدور بیانیه ای با اشاره به ۴۴ سال از ناپدید شدن امام موسی صدر پس از دیدار با « معمر قذافی » رئیس جمهور سابق لیبی و قدردانی از مردم لبنان به دلیل مشارکت گسترده در مراسم بزرگداشت عاشورا، افزود: امروز و نزدیک به چهل و چهارمین سالگرد جنایت ربودن امام موسی صدر « امام وطن و مقاومت» و دو یارش به نام های شیخ « محمد یعقوب » و « سید عباس بدرالدین » ( خبرنگار ) از طرفداران امام موسی صدر و همه لبنانی ها می خواهیم تا در همه فعالیت‌هایی که به همین مناسبت در تمام مناطق و در روستاها، شهرها و شهرک های مختلف لبنان برگزار می شود شرکت گسترده داشته باشند.

بر اساس بیانیه رهبری جنبش امل این فعالیت ها تا زمان برگزاری فعالیت اصلی که روز ۳۱ آگوست برگزار می شود و جزئیات و مقدمات برگزاری آن طی ۲ روز آینده طی بیانیه ای که از سوی رهبری جنبش اعلام خواهد شد، ادامه خواهد یافت.

این بیانیه تاکید کرد که امواج خروشان و وفادار به فریاد رسای امام موسی صدر در اقصی نقاط در نسل ها باقی خواهد ماند و [ جنبش ] امل میراث او در انقلابی است که این وارث پیامبر بر پا کرد.

امام موسی صدر سوم شهریور ۱۳۵۷ شمسی و در آخرین مرحله از سفر دوره‌ای خود به برخی کشورهای عربی، بنا به دعوت رسمی‌ معمر قذافی رهبر معدوم لیبی، به آن کشور عزیمت کرد و در روز ۹ شهریور در آنجا ربوده شد. به دنبال این واقعه رژیم وقت لیبی با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد که امام صدر و دو همراه ایشان، با پرواز شماره ۸۸۱ مورخ ۹ شهریور هواپیمایی آلیتالیا، طرابلس را به سوی رم ترک کرده‌اند، ادعایی که دستگاه های قضایی دولت های لبنان و ایتالیا آن را تکذیب کردند.

پربیننده ترین خبرها