نیروهای چین برای رزمایش مشترک عازم روسیه می‌شوند

نیروهای چین برای رزمایش مشترک عازم روسیه می‌شوند
چهارشنبه 26 مرداد 1401 - 16:31

وزارت دفاع چین از اعزام نیرو به روسیه برای انجام تمرینات نظامی مشترک با این کشور خبر داد.

العالم_آسیا

وزارت دفاع چین چهارشنبه (۱۷ اوت) اعلام کرد نیروهای این کشور برای شرکت در رزمایش مشترک با روسیه و دیگر کشورها از جمله هند، بلاروس و تاجیکستان به روسیه سفر خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که شرکت چین در رزمایش مشترک «بی‌ارتباط با وضعیت بین‌المللی و منطقه‌ای کنونی» است. طبق بیانیه پکن، این مانورها بخشی از یک توافقنامه همکاری سالانه دوجانبۀ در جریان است.

به نوشته رویترز، رزمایش‌های مشترک مشابهی به رهبری روسیه با حضور چین در سال‌های اخیر برگزار شده است. در بیانیه وزارت دفاع چین همچنین آمده است: «هدف، تعمیق همکاری عملی و دوستانه با ارتش کشورهای شرکت‌کننده، ارتقای سطح همکاری استراتژیک میان طرف‌های شرکت‌کننده و تقویت توانایی پاسخگویی به تهدیدات امنیتی مختلف است».

از آغاز بحران در اوکراین، چین تاکید کرده که خواستار پایان درگیری‌ها از طریق حل و فصل دیپلماتیک است و از مذاکره بین روسیه و اوکراین حمایت می‌کند. پکن همچنین اتهامات طرف‌های غربی مبنی بر کمک‌های تسلیحاتی چین به روسیه را رد کرده است.

اخیراً «ژانگ هانهوی» سفیر چین در مسکو با رد ادعاهای آمریکا درباره عملیات نظامی ویژه روسیه در دونباس، گفت واشنگتن محرک اصلی بحران اوکراین است. وی توضیح داد که آمریکا با گسترش مکرر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و حمایت از نیروهایی که به دنبال همسویی اوکراین با اتحادیه اروپا به‌ جای مسکو هستند، روسیه را به حاشیه سوق می‌دهد.

او واشنگتن را به عنوان آغازگر و محرک اصلی بحران اوکراین خواند و دلیل آن را نیز تحریم‌های همه‌جانبه بی‌سابقه‌ علیه روسیه و تداوم ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی به اوکراین عنوان کرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها