طالبان از روسیه نفت خریداری می‌کند

طالبان از روسیه نفت خریداری می‌کند
جمعه 28 مرداد 1401 - 11:21

وزیر صنعت طالبان گفت: هیأت‌های فنی افغانستان و روسیه برای جزئیات عقد خریداری مواد نفتی و گاز مایع مذاکرات خود را آغاز کردند.

العالم_اروپا

نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت دولت موقت طالبان در سفرش به مسکو با پاویل سوروکین، معاون وزیر انرژی روسیه دیدار و گفتگو کرد.

سوروکین در این دیدار گفته است که زمینه‌های مختلف همکاری میان روسیه و افغانستان وجود دارد که یکی از آن‌ها همکاری در بخش مواد نفتی و گاز مایع است.

وی افزود: مسکو از بزرگ‌ترین عرضه‌کننده‌های مواد نفتی در جهان به‌شمار می‌رود و می‌تواند حجم زیادی از این مواد را به افغانستان صادر کند.

عزیزی نیز در این دیدار گفته است که در حال حاضر مواد نفتی و گاز مایع مورد نیاز بازارهای افغانستان از کشورهای همسایه این کشور تأمین می‌شود.

وزیر صنعت و تجارت طالبان گفته است که افغانستان در جست‌وجوی شرکای جدید تجاری خود در عرصه نفت‌وگاز است. او افزوده است که روسیه می‌تواند یکی از شرکای جدید مواد نفتی و گاز مایع افغانستان باشد.

وی اظهار داشت: در پایان این دیدار تصمیم گرفته شد تا هیأت‌های فنی دو طرف روی جزئیات عقد خریداری مواد نفتی و گاز مایع مذاکراتی را آغاز و نتایج آن را برای تصمیم‌گیری با مقامات دو طرف شریک کنند.

بهای نفت طی ماه‌های اخیر در افغانستان به‌شدت افزایش یافته است. از سویی هم گفته می‌شود که نفت کم‌کیفیت وارد بازار افغانستان می‌شود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها