آخرین وضعیت جسمانی "عواوده" بعد از اعتصاب غذای ۱۶۰ روزه + فیلم

شنبه 29 مرداد 1401 - 09:30

درحالی که رژیم صهیونیستی به خاطر وخامت حال "خلیل عواوده" اسیر فلسطینی بعد از اعتصاب غذای ۱۶۰ روزه مجبور به تعلیق حکم وی شد، این اسیر فلسطینی تاکید کرد که تا آزادی از زندان صهیونیستها به اعتصاب ادامه خواهد داد.

العالم - فلسطین اشغالی

باشگاه اسیر فلسطین و موسسه حقوقی "مهجه القدس" در بیانیه‌ای اعلام کردند که دادگاه عالی رژیم صهیونیستی حکم بازداشت موقت اسیر عواوده را پس از حدود ۶ ماه اعتصاب غذا به حالت تعلیق درآورده است.

در این بیانیه آمده است که تعلیق حکم بازداشت موقت این اسیر فلسطینی به سبب وخامت حالش در بیمارستان انجام گرفته و به محض بهبود وضعیت سلامت او، این حکم مجددا فعال خواهد شد.

به نوشته پایگاه العهد، عواوده نیز اعلام کرد: من بار دیگر به ملت فلسطین و همبستگی آنها با خودم در این اعتصاب غذا احترام می گذارم و تعلیق حکم بازداشت باعث نخواهد شد که اعتصاب غذای خود را بشکنم تا زمانی که تصمیمی نهایی برای آزادی من گرفته شود.

وکیل اسیر عواوده نیز به نوبه خود گفت که با وجود صدور این حکم، وی دست از اعتصاب غذا نخواهد کشید، چرا که خواسته او آزادی از زندان رژیم صهیونیستی نه تعلیق حکم بازداشت موقتش بود.

آزادی خلیل العواوده و بسام السعدی از رهبران جنبش جهاد اسلامی از شروط این جنبش برای آتش بس در غزه بود و رایزنی ها برای آزادی این دو اسیر فلسطینی از طریق طرف های میانجی ادامه دارد. پنجشنبه هفته گذشته خبر رسید که هیاتی از طرف فرستاده سازمان ملل با السعدی دیدار کرده است. کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز اخیرا پیش با این دو اسیر ملاقاتی انجام داد تا زمینه آزادی العواوده و السعدی براساس شروط جهاد اسلامی در خصوص آتش بس فراهم شود.

توافق آتش بس میان رژیم صهیونیستی و جنبش جهاد اسلامی در ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه به وقت محلی (بامداد دوشنبه 17 مرداد ماه به وقت تهران) و با میانجیگری مصر اجرایی شد.

این آتش‌بس پس از آن بسته و اجرایی شد که ۵۸ شهرک صهیونیست نشین از داخل نوار غزه هدف حملات موشکی نیروهای مقاومت فلسطین قرار گرفتند.

بر اساس این توافق، مصر برای آزادی اسیر بسام السعدی در کوتاهترین زمان ممکن تلاش می‌کند و همچنین تلاش خود را به کار خواهد بست و متعهد خواهد شد که اسیر عواوده آزاد شود.

شورای مسؤول اطلاع‌رسانی جنبش جهاد اسلامی شنبه شب گذشته به رژیم صهیونیستی هشدار داد و تأکید کرد که در صورت شهادت العواوده، حملات علیه سرزمین‌های اشغالی از سر گرفته می‌شود و وی باید آزاد شود.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها