غارت نفت سوریه عامل اوضاع دشوار انسانی در این کشور

غارت نفت سوریه عامل اوضاع دشوار انسانی در این کشور
يکشنبه 30 مرداد 1401 - 11:09

دمشق و مسکو اقدام آمریکا در غارت نفت سوریه، را عامل تشدید اوضاع انسانی در سوریه اعلام کردند.

العالم _ سوریه

هیئت های هماهنگی روسی و سوری مربوط به بازگشت مهاجران سوری تاکید کردند که ادامه اقدام آمریکا به غارت نفت سوریه، عامل اوضاع دشوار انسانی در این کشور است.

هیئت های یاد شده در بیانیه مشترکی از جامعه بین الملل به ویژه از کشورهای همسایه سوریه خواستند تدابیر قاطعی اتخاذ کنند تا مانع غارت ثروت های مردم سوریه به خارج از این کشور شوند.

این هیئت ها همچنین خواستار این شدند که سازمان های وابسته به سازمان ملل بار دیگر در سوریه فعال شوند و فعالیت های انسانی خود را در این کشور گسترش دهند از جمله پیاده سازی طرح های مربوط به بازسازی مناطق مسکونی آن گونه که در قطعنامه 2642 شورای امنیت تصریح شده است.

هیئت های هماهنگی روسی و سوری در بیانیه خود تصریح کردند که روسیه و سوریه اشغال خاک سوریه و اقدام نیروهای اشغالگر در غارت ثروت های ملت این کشور را محکوم می کنند.

طبق بیانیه وزارت نفت و ثروت های مهدنی سوریه، آمریکا و هم پیمانانش هر روز حدود 66 هزار بشکه از نفت استخراجی سوریه را به یغما می برند و همین مسئله به مشکلات انسانی در این کشور دامن زده است زیرا میلیون ها نفر از مردم سوریه با کمبود سوخت، مواد غذایی و دیگر احتیاجات روزمره دست به گریبانند.

این دو هیئت اعلام کردند به تلاش ها برای فراهم کردن زمینه بازگشت آوارگان سوری به کشورشان ادامه می دهند و در راستای این هدف، تا کنون دو میلیون و 406 هزار و 840 شهروند سوریه به مکان های دائمی اقامت خود باز گشته اند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها