ادامه تلاش ها برای نجات زیر آوار ماندگان در زیارتگاهی نزدیک کربلا

ادامه تلاش ها برای نجات زیر آوار ماندگان در زیارتگاهی نزدیک کربلا
يکشنبه 30 مرداد 1401 - 12:36

سازمان دفاع مدنی عراق از ادامه تلاش ها برای نجات افراد محاصره شده در زیر آوار فرویخته زیارتگاه معروف به «قَطّاره امام علی» یا چشمه امام علی (ع) در نزدیک کربلای معلی در جنوب عراق خبر داد.

العالم - عراق

سازمان دفاع مدنی عراق که وابسته به وزارت کشور است،‌ ضمن اعلام این خبر، افزود: تیم های امداد و نجات موفق شدند اکسیژن و آب و غذا را به محاصره شدگان زیر آوار برسانند و از طریق ارتباط گفتاری از سلامت آنان باخبر شوند.

یک منبع در این سازمان گفت که با توجه به احتمال ریزش های جدید درصورت کوچک ترین اشتباه، تلاش برای نجات ناپدیدشدگان با احتیاط و دقت بسیار صورت می گیرد.

منبع یاد شده افزود که تیم های امداد و نجات توانستند با ایجاد شکاف های درمیان آوارهای فروریخته دو کودک و یک نوجوان را از زیر آوار نجات دهند که حال عمومی آنان خوب است و برای پی گیری وضعیت سلامت شان به بیمارستان منتقل شدند و تلاش برای نجات سایر محاصره شدگان در زیر آوار همچنان ادامه دارد.

منبع یاد شده اظهار داشت: اطلاعات اولیه حاکی از آن است که نشت رطوبت به دیواره خاکی چسبیده به این زیارتگاه بود موجب فرو ریختن تپه خاکی بر بالای این زیارتگاه و فرو ریختن آن بر سر تعدادی از زائران شد.

پربیننده ترین خبرها