تظاهرات ضد سعودی مردم یمن در سالگرد شهادت «زید بن علی»

سه شنبه 1 شهريور 1401 - 11:48

مردم صنعا به مناسبت سالروز شهادت «زید بن علی» دست به راهپیمایی گسترده زدند و ضمن سر دادن شعار علیه ائتلاف سعودی، خواستار توقف تجاوزات این ائتلاف شدند.

العالم - یمن

صنعا امروز شاهد راهپیمایی گسترده مردمی به مناسبت سالروز شهادت «زید بن علی» (فرزند امام سجاد "ع") بود.

تظاهرکنندگان در این مراسم که در صنعا در حال برگزاری است شعار‌هایی علیه اشغالگری ائتلاف سعودی و تداوم حملات آنها سردادند.

بر اساس گزارش «المسیره»، در پی این راهپیمایی بیانیه‌ای صادر شد که در آن آمده است: بر پایبندی به مسائل امت و در مقدمه آن آرمان فلسطین تأکید می‌کنیم؛ همچنین بر دشمنی خود با دشمنان خدا، دین و امت اسلام و در رأس آن آمریکا و اسرائیل و دنباله‌روهای آنها تأکید می‌کنیم.

در ادامه این بیانیه اقدامات خیانتکارانه و تمام انواع عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل محکوم شده است.

یمنی‌ها سپس پیامی برای ائتلاف متجاوز فرستادند ، بر موضع خود در مقابله با این تجاوز تأکید کردند و افزودند، به یاری خدا ایمان دارند.

در ادامه بیانیه مذکور به تعلل سازمان ملل وعدم اعمال فشار این نهاد بر ائتلاف متجاوز برای پرداخت حقوق کارمندان دولتی و تعهد به مفاد آتش‌بس اشاره شده و آمده است، ملت یمن دست روی دست نخواهند گذاشت تا دشمنان ثروت آنها را به غارت ببرند و ضربات سختی به این دشمنان وارد خواهند کرد.

قیام زید بن علی در سال ۱۲۲ ه.ق در کوفه علیه حکومت فاسد بنی‌امیه و در زمان حکومت «هشام بن عبدالملک» و دوره امامت امام صادق (ع) انجام شد که وی و بسیاری از یارانش در این قیام به شهادت رسیدند.

بر اساس متون تاریخی، زید برای خونخواهی امام حسین (ع)، امر به معروف و نهی از منکر و گرفتن خلافت از دست بنی امیه قیام کرد. این قیام را مقدمه فروپاشی بنی‌امیه دانسته‌اند.

پربیننده ترین خبرها