الحشد الشعبی: آماده دفاع از نهادهای حکومت هستیم

الحشد الشعبی: آماده دفاع از نهادهای حکومت هستیم
سه شنبه 1 شهريور 1401 - 21:44

سازمان الحشد الشعبی عراق در واکنش به تحولات امروز و تحصن در مقابل شورای عالی قضایی، آمادگی خود برای حفاظت از نهادهای حکومت را اعلام کرد.

العالم - عراق

سازمان الحشد الشعبی عراق با تاکید بر اینکه طرفی در بحران کنونی عراق نخواهد بود، آمادگی خود برای حفاظت از نهادهای حکومت را اعلام کرد.

الحشد الشعبی در بیانیه ای با اشاره به نزدیک شدن به اربعین امام حسین (ع) و مشارکت در تامین امنیت آن در کنار سایر نیروهای امنیتی، اعلام کرد الحشد الشعبی اهتمام دارد طرفی در بحران سیاسی کنونی در عراق نباشد اما خود را ملزم به حفاظت از آرامش جامعه و دفاع از حکومت و جلوگیری از فروپاشی اساس آن و حفاظت از قانون اساسی می داند.

الحشد الشعبی با بیان اینکه تحولات اخیر در عراق را که آخرین آن محاصره شورای عالی قضایی بود، از نزدیک دنبال می کند، آمادگی خود برای دفاع از نهادهای حکومت و در راس آن دستگاه قضایی و پارلمان و نظام سیاسی و قانون اساسی را اعلام کرد و از دولت پیشبرد امور خواست با جدیت به مسئولیت خود در حفاظت از نهادهای حکومت بپردازد.

سازمان الحشد الشعبی، فرماندهان ستاد عملیات الحشد الشعبی و به ویژه فرماندهی ستاد عملیات سامراء را به پایبندی به وظایف خود در حوزه های استحفاظی و عدم ورود به درگیری سیاسی فراخواند و اعلام کرد که با متخلفان برخورد خواهد کرد.

الحشد الشعبی در پایان به ملت عراق وعده داد مدافع آنها و امنیت عراق باقی بماند و در کنار نیروهای مسلح، ضامن آینده روشن آنها در چارچوب نظام دموکراتیک مبتنی بر قانون اساسی که خونهای ارزشمندی برای آن ریخته شده، باشد.

پربیننده ترین خبرها