گزارش دیلی میل از افزایش چشمگیر مرگ‌ومیر بر اثر گرما در انگلیس/ برای نخستین بار دما از ۴۰ درجه سانتی‌گراد فراتر رفت

گزارش دیلی میل از افزایش چشمگیر مرگ‌ومیر بر اثر گرما در انگلیس/ برای نخستین بار دما از ۴۰ درجه سانتی‌گراد فراتر رفت
چهارشنبه 2 شهريور 1401 - 12:24

افزایش بیش از حد دما در کشورهای اروپایی از جمله انگلیس، موجب بالارفتن آمار مرگ و میر به شکل بی‌سابقه‌ای شده است به طوری که در ماه گذشته حدود ۱۵۰۰ نفر بیش از آمار میانگین مرگ‌ و میر در انگلیس و ولز جان خود را از دست داده‌اند.

العالم ـ اروپا

نشریه انگلیسی دیلی میل با انتشار گزارشی نوشت: بنابر داده‌های دفتر آمار ملی انگلیس (ONS)، ماه گذشته میانگین تعداد مرگ‌ومیر در روزهایی که کشور در معرض موج‌های پی‌درپی گرما قرارداشت، هفت درصد بیشتر از سایر روزهای ماه بوده‌ است.

بر این اساس، در جریان سه دوره گرمایی در روزهای ۱۰ تا ۲۲ ، ۲۳ تا ۲۵،‌ ۳۰ تا ۳۱ ژوئیه (۱۹ تا ۳۱ تیر، ۱ تا ۳ و ۸ تا ۹ مرداد) به طور میانگین روزانه یک‌هزار و ۲۲۴ مرگ در انگلیس ثبت شده‌ است که این آمار در مقایسه با سایر ماهها روزانه ۷۵ فوتی بیشتر را نشان می‌دهد.

در همین حال در ولز نیز در گرم ترین روزهای ماه گذشته، روزانه ۹ مرگ بیش از میانگین سایر روزهای ماه ثبت شده‌است.

بنابراین بر اساس اطلاعات دفتر آمار ملی انگلیس، در جریان موج‌های گرمایی شدید ماه گذشته در این کشور، یک‌هزار و ۵۱۲ نفر بیش از آمار میانگین در انگلیس و ولز جان خود را از دست داده‌اند.

یک سخنگوی این دفتر در این باره گفت: عوامل متعددی در کنار هم افزایش تعداد مرگ‌ومیر در این بازه زمانی را سبب شده‌اند و دمای هوا به تنهایی عامل این مساله نیست.

ماه گذشته انگلیس بیشترین کمینه دمای این کشور (۲۶.۸ درجه سانتی‌گراد) را در تاریخ ۱۹ ژوئیه (۲۸ تیر) در مزرعه‌ای در آکسفوردشاییر در جنوب‌شرقی این کشور ثبت کرد.

اداره هواشناسی انگلستان(Met) تایید کرده است که بیشترین بیشینه دما در انگلیس (۴۰.۳ درجه سانتی‌گراد) در همین تاریخ در لینکن‌شایر در شرق این کشور به ثبت رسیده که این نخستین باری است که دما در انگلیس از ۴۰ درجه سانتی‌گراد فراتر رفته است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد در جریان موج‌های شدید گرما، دستکم پنج نفر در سراسر انگلیس به منظور خنک کردن خود در رودخانه ها، دریاچه ها و مخازن غرق شده‌اند.

موج‌های شدید گرما در انگلیس موجب شده‌است که پوشش گیاهی در این کشور پدیده «پاییز کاذب» را تجربه کند و برگ‌های درختان بسیار زودتر از موعد به زردی بروند. خارج شدن درختان از چرخه طبیعی تغییر فصل همچنین وقوع آتش‌سوزی‌های متعدد در جنگل‌ها بر اثر خشکسالی، می‌تواند در فصول‌ آینده خطراتی را برای حیات وحش انگلیس و محیط زیست این کشور به همراه داشته باشد.

داده‌های بدست آمده از اداره هواشناسی انگلستان (Met) نشان می‌دهد که کاهش بارندگی در برخی مناطق این کشور سبب شده است تا ماه ژوئیه (تیر ماه) به عنوان خشک‌ترین ماه انگلیس از سال ۱۸۳۶ میلادی (۱۲۱۵ شمسی) تاکنون ثبت گردد.

به گزارش ایرنا، دانشمندان می‌گویند که انگلیس دیگر یک کشور سردسیر نیست و باید خود را برای مواجهه با تشدید گرمای هوا در سال‌های آینده وفق دهد.

بر اساس گزارش‌ها در پی افزایش بی‌سابقه دمای هوا در سراسر اروپا و آتش سوزی‌های گسترده در سراسر این قاره در ماه گذشته، بیش از ۱۵۰۰ نفر بر اثر گرما جان خود را از دست‌ داده‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها