علی‌رغم هشدارهای چین؛

یک هیئت آمریکایی امشب وارد تایوان می‌شود

یک هیئت آمریکایی امشب وارد تایوان می‌شود
پنج‌شنبه 3 شهريور 1401 - 19:26

در بحبوحه افزایش تنش‌ها در جزیره تایوان، رسانه‌های محلی این منطقه اعلام کردند امشب یک هیئت آمریکایی وارد این جزیره خواهد شد.

العالم_آسیا

علی‌رغم هشدارهای چین و افزایش تنش‌ها در تنگه تایوان، رسانه‌های تایوان می‌گویند یک هیئت آمریکایی دیگر امشب وارد این جزیره خواهند شد.

«تینگ‌تینگ لیو»، خبرنگار شبکه «Tvbs» تایوان با انتشار پیامی در توئیتر خود اعلام کرد یک هواپیمای ارتش آمریکا، حامل هیئتی بلندپایه از این کشور، امشب وارد تایوان خواهد شد.

دور تازه تنش‌ها در تایوان پس از آن آغاز شد که «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به‌رغم هشدارهای مقامات چین ۱۱ مردادماه به جزیره تایوان سفر کرد؛ سفری که به گفته مقامات چین، ناقض سیاست «چین واحد» است.

به فاصله کمتر از دو هفته پس از سفر جنجالی پلوسی به جزیره تایوان، چند سناتور آمریکایی به این جزیره سفر کردند و این در حالی است که فرماندار ایالت ایندیانای آمریکا نیز چند روز پیش وارد تایوان شد؛ سفرهایی که پس لرزه‌های بی‌ثبات‌کننده آن در منطقه شرق آسیا همچنان ادامه دارد.

دولت چین در واکنش به سفرهای تنش‌زای مقامات آمریکایی به تایوان، ضمن اعمال برخی تحریم‌ها علیه این جزیره و رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که پکن گفت‌وگوها با آمریکا در شماری از حوزه‌ها از جمله گفت‌وگوهای سطح بالای نظامی و مذاکرات تغییرات اقلیمی را متوقف می‌کند. همچنین ارتش چین در واکنش به این اقدام تحریک‌آمیز واشنگتن، رزمایش‌های گسترده و چند روزه‌ای را در آب‌های اطراف تایوان انجام داد.

مهر

پربیننده ترین خبرها