فریادهای شهروند عصبانی بر سر وزیر بهداشت انگلیس +فیلم

جمعه 4 شهريور 1401 - 21:01

وزیر بهداشت انگلیس هنگام ضبط پیام ویدئویی با یک شهروند عصبانی مواجه شد که او را به کشتن مردم متهم کرد.

العالم - اروپا

«استیو بارکلی» وزیر بهداشت انگلیس هنگام ضبط یک پیام ویدئویی با یک شهروند عصبانی مواجه شد که در انتقاد از عملکرد وی و وزارت تحت امرش، او را به کشتن مردم متهم کرد.

در میانه بهت این مقام انگلیسی، این شهروند انگلیسی وی را به باد انتقاد گرفت و گفت: نمی‌خواهید کاری در مورد زمان انتظار آمبولانس و افراد در حال مرگ انجام دهید؟ فکر نمی‌کنید ۱۲ سال کافی است؟ ۱۲ سال است که هیچ کاری نکردید! مردم مُردند و هیچ کاری نکردید.

اواسط تیر و بعد از استعفاهای دولت پرحاشیه بوریس جانسون، بارکلی به عنوان وزیر بهداشت انگلیس معرفی شد. پیش از او «ساجد جاوید» وزیر بهداشت انگلیس بود.

این موج استعفاها پس از آن صورت گرفت که نخست ‌وزیر انگلیس اقرار کرد توضیحات «کریستوفر پینچر» معاون رئیس حزب محافظه‌کار و مسئول نظارت برعملکرد نمایندگان محافظه‌کار در پارلمان درباره اتهام جنسی علیه وی را شنیده و برایش متقاعدکننده بوده است. این در حالی است که جانسون پیش‌تر گفته بود هنگامی که مقام پینچر را به معاون ناظم پارلمان ارتقا می‌داد از اتهامات علیه وی هیچ اطلاعی نداشته است. پینچر بعد از افشاگری‌ها درباره تجاوز جنسی به دو نفر، از سمتش کنار رفت.

بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس هم بعد از موج استعفاها از منصب خود استعفا کرد اما گفت که تا زمان تعیین جانشینش به انجام وظایف نخست‌وزیری ادامه خواهد داد.

دولت انگلیس از زمان روی کار آمدن جانسون با رسوایی‌های متعددی مواجه شده‌ است. پیش از آن نیز مهمانی‌ها و مراسم می‌گساری متعدد اعضای دولت جانسون در زمان اوج اعمال محدودیت‌های کرونایی در این کشور جنجالی شده بود که به رسوایی «پارتی‌گیت» معروف شد.


فریادهای شهروند عصبانی بر سر وزیر بهداشت انگلیس
فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها