دبیرکل «عصائب اهل الحق» در عراق درگذشت آیت‌الله ناصری را تسلیت گفت

دبیرکل «عصائب اهل الحق» در عراق درگذشت آیت‌الله ناصری را تسلیت گفت
جمعه 4 شهريور 1401 - 20:39

دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» در عراق در پیامی درگذشت آیت‌الله محمد علی ناصری استاد حوزه علمیه اصفهان را تسلیت گفت و برای خانواده او از خداوند متعال صبر مسألت کرد.

العالم - عراق

«قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» در عراق، عصر امروز (جمعه)، در پیامی درگذشت آیت‌الله سید محمد علی ناصری استاد برجسته اخلاق و حوزه علمیه اصفهان را تسلیت گفت.

دبیرکل عصائب اهل الحق ابتدا به حدیث امام صادق (ع) اشاره کرد و نوشت: إذا مات العالم ثلم فی الإسلام ثلمة لایسدها شیء إلى یوم القیامة. (زمانی که عالمی فوت کند، در اسلام خلأ‌یی حاصل می شود که هیچ چیزی نمی‌تواند جای آن را پر کند.)

قیس الخزعلی اضافه کرد: «با غم و اندوه فراوان خبر درگذشت عالم ربانی و عارف الهی آیت‌الله العظمی شیخ محمد علی ناصری را دریافت کردیم؛ فردی که علوم عرفانی خود را در شهر امیر المؤمنین (ع) در نجف اشرف فرا گرفت.»

الخزعلی اشاره کرد: «ایشان دوست حاج عبدالزهراء الگرعاوی استاد سید شهید محمد الصدر (رضوان الله علیهما) در عرفان بودند.»

در بخش پایانی این پیام آمده است: «درگذشت ایشان را به جهان اسلام و حوزه‌های علمیه تسلیت می‌گوییم و از خداوند متعال برای خانواده کریمه ایشان، دوستداران و شاگردان او صبر و آرامش مسألت داریم.»

آیت‌الله محمدعلی ناصری (۱۳۰۹ - ش) مجتهد، استاد اخلاق، عاشق و شیفته امام زمان(عج) است که حوزه علمیه حضرت ولی عصر علیه‌السلام و تعدادی از مراکز دینی-فرهنگی اصفهان تحت اشرافش بود. وی سالیان متمادی در مسجد کمرزرین اصفهان به سخنرانی و اشاعه محبت اهل بیت علیهم السلام و تلاش برای آشنایی هرچه بیشتر مردم با امام زمان (عج) مشغول بود.

پدر این عالم برجسته، محمّدباقر ناصری دولت آبادی، از علمای معاصر اصفهان بود که در سال ۱۲۷۰ شمسی در دولت آباد اصفهان متولّد شد و در ۳۰ سالگی تحصیلات علوم دینی را در اصفهان آغاز کرد. او پس از تحصیل مقدمات، به امر مرحوم شیخ محمّدحسن عالم نجف‌ آبادی به نجف اشرف مهاجرت و نزد اساتید عالی‌قدر آنجا کسب فیض کرد؛ آن‌گاه به اصفهان بازگشت و از محضر عالم ربّانی حاج آقا رحیم ارباب بهره گرفت. وی سرانجام در سال ۱۳۶۱ ش وفات یافته و در مزار امامزاده محمود دولت‌آباد مدفون شد

فارس

پربیننده ترین خبرها