دستگیری یک شهروند آمریکایی به اتهام ایجاد یک مرکز آموزشی برای داعش

دستگیری یک شهروند آمریکایی به اتهام ایجاد یک مرکز آموزشی برای داعش
شنبه 5 شهريور 1401 - 10:59

وزارت دادگستری آمریکا از دستگیری یک مرد اهل ایالت نیومکزیکو به دلیل راه‌اندازی مرکز آموزشی برای گروه تروریستی داعش در داخل خاک این کشور خبر داد.

العالم - امریکا

وزارت دادگستری آمریکا روز گذشته اعلام کرد که یک مرد از اهالی ایالت نیومکزیکو به تلاش برای ایجاد یک مرکز آموزشی برای نیروهای طرفدار گروه تروریستی داعش متهم شده است.

براساس بیانیه وزارت دادگستری، یک هیات منصفه فدرال در تاریخ ۲۳ اوت (یکم شهریور) «هرمان لیوون ویلسون» ۴۵ ساله، اهل شهر آلبوکرک را متهم به تلاش برای حمایت از یک سازمان تروریستی خارجی کرد.

در این بیانیه آمده است که این مرکز با هدف آموزش ایدئولوژی های داعش، ارائه آموزش های رزمی و مامنی برای افرادی که آماده سفر و جنگیدن از طرف این گروه تروریستی در آمریکا و خارج از کشور هستند، ایجاد شده است.

ویلسون که نام دیگر وی «بلال مؤمن عبدالله» است، به راه‌اندازی یک پلتفرم آنلاین کمک می کرده تا عضوگیری در داعش را ترویج کند و با اعضا درباره حملات در داخل خاک آمریکا و خارج از آن بحث می کرده است.

گفته می شود دو مرد دیگری که در ماه گذشته میلادی به اتهام حمایت از داعش محکوم شدند، نیز توسط ویلسون وارد این گروه شده بودند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها