شنیده شدن صدای تیراندازی و انفجارهای شدید در پایتخت لیبی در بحبوحه بن بست سیاسی

شنیده شدن صدای تیراندازی و انفجارهای شدید در پایتخت لیبی در بحبوحه بن بست سیاسی
شنبه 5 شهريور 1401 - 13:23

در بحبوحه بن بست سیاسی در لیبی، درگیری‌های شدیدی در پایتخت این کشور از شب گذشته آغاز شد و تا صبح روز شنبه ادامه داشت.

العالم - آفریقا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، درگیری‌های شدیدی در پایتخت لیبی از شب گذشته آغاز شد و گروه‌های رقیب با یکدیگر به تبادل آتش پرداختند و صدای چندین انفجار شدید در اطراف شهر شنیده شد و طرابلس ساعات نا‌آرامی را پشت سر می‌گذارد.
طبق این گزارش شاهدان گفتند که درگیری‌ها در مرکز شهر طرابلس و در بحبوحه بن بست سیاسی بر سر کنترل دولت لیبی رخ داد. پایتخت لیبی در هفته‌های اخیر شاهد تحرکات فزاینده گروه‌های مسلح بوده است.
تصاویر و ویدیوهای به اشتراک گذاشته شده در اینترنت از مرکز شهر - که رویترز نتوانست فوراً آنها را تأیید کند، خودروهای نظامی را نشان می دهد که با سرعت در خیابان ها در حال حرکت هستند، سربازان تیراندازی می کنند و ساکنان محلی می کوشند آتش ها را خاموش کنند.
عبدالمنام سالم، یکی از ساکنان مرکز طرابلس، گفت: «شرایط وحشتناک است. من و خانواده ام به دلیل درگیری ها نمی توانستیم بخوابیم. صدا خیلی بلند و بسیار ترسناک بود. ما بیدار ماندیم تا اگر مجبور شدیم، محل را به سرعت ترک کنیم. این احساس وحشتناکی است.»
وزارتخانه های کشور و بهداشت لیبی در مورد این درگیری که در اواخر صبح متوقف شد و یا تلفات احتمالی آن اظهار نظر نکرده اند.
بن‌بست اصلی لیبی، دولت وحدت ملی در طرابلس به رهبری عبدالحمید الدبیبه را در مقابل یک دولت رقیب تحت رهبری فتحی باشاغا قرار می‌دهد که توسط پارلمان مستقر در شرق حمایت می‌شود.
سازمان ملل در روزهای اخیر نسبت به هرگونه تلاش برای حل مناقشه از طریق خشونت هشدار داده است.

پربیننده ترین خبرها