تونس، میزبان کنفرانس سرمایه گذاری ژاپن و آفریقا

تونس، میزبان کنفرانس سرمایه گذاری ژاپن و آفریقا
شنبه 5 شهريور 1401 - 14:11

تونس به دلیل بحران‌های سیاسی با وضعیت بد اقتصادی دست و پنجه نرم می کند.

العالم _ تونس

به گزارش العالم به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژاپن کنفرانس سرمایه گذاری آفریقایی را روز شنبه در تونس افتتاح کرد. توکیو به دنبال مقابله با نفوذ چین است که به طور پیوسته تأثیر اقتصادی خود را در این قاره افزایش داده است.

وزارت خارجه ژاپن خاطرنشان کرده است که این کنفرانس در یک فضایی بین المللی "پیچیده" ناشی از همه گیری ویروس کرونا و منازعه اوکراین برگزار می شود.

انتظار می رود حدود 30 رئیس دولت در این مراسم در پایتخت تونس شرکت کنند در حالی که این کشور وابسته به واردات - در شمال آفریقا - با وضعیت بد اقتصادی دست و پنجه نرم می کند.

هشتمین کنفرانس بین المللی توکیو در خصوص توسعه آفریقا (TICAD8) در حالی برگزار می شود که پکن با ابتکار زیرساختی موسوم به "کمربند و جاده" نفوذ خود را در این قاره تقویت می کند.

از زمان شروع همه گیریکرونا، این اولین کنفرانس بین المللی توکیو است - که هر سه سال یک بار در ژاپن یا یک کشور آفریقایی برگزار می شود.

نخست وزیر فومیو کیشیدا پس از مثبت شدن آزمایش کووید-19 از راه دور در این مراسم حضور خواهد داشت.

هیأت ژاپنی توسط یوشیماسا هایاشی، وزیر امور خارجه، با حدود 5000 شرکت کننده، رهبری خواهد شد.

اما پس از اینکه قیس سعید، رئیس جمهور تونس، رئیس جنبش استقلال پولیساریو صحرای غربی را میزبانی کرد، خروج مراکش از این رویداد و فراخواندن سفیر خود از تونس برای رایزنی، آن را تحت الشعاع خود قرار داده است.

از سال 1993، کنفرانس های بین المللی توکیو در خصوص توسعه آفریقا با حمایت سازمان ملل متحد و سایر آژانس های بین المللی، 26 پروژه توسعه را در 20 کشور آفریقایی راه اندازی کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها