اعتراض شدید مردم الجزایر به رئیس‌جمهور فرانسه + ویدیو

يکشنبه 6 شهريور 1401 - 10:00

رئیس جمهور فرانسه حین دیدار از الجزایر با مخالفت و اعتراض‌های مردم مسلمان این کشور آفریقایی مواجه شد.

العالم - آفریقا

به گزارش تی آر تی، مردم شهر «اوران» در الجزایر هنگام دیدار امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه از این شهر تظاهرات کردند.

بر اساس این گزارش، در فیلم منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی در حالی که تجمع کنندگان شعار «زنده باید الجزایر» سر می‌دادند محافظان ماکرون به سرعت وی را سوار خودرو کردند.

این در حالی است که درپی این اعتراضات، رئیس جمهور فرانسه ناچار شد سفر خود را کوتاه نماید.

گفتنی است که رئیس جمهور فرانسه از روز پنج شنبه سفری سه روزه را به الجزایر آغاز و با «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

رئیس جمهور فرانسه همچنین روابط کشورش با الجزایر را قوی و مبتنی بر احترام متقابل خواند و گفت: این روابط باید از سو تفاهم‌ها به دور باشد.

همچنین احزاب الجزایری با ورود خاخام اعظم یهودیان فرانسه به عنوان بخشی از هیئت همراه امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه مخالفت کردند.

احزاب الجزایری طی یک فراخوان تاکید کردند که خاخام اعظم فرانسه به دلیل مواضع ضد فلسطینی وی، نباید وارد الجزایر شود.

این احزاب در فراخوان خود نسبت به خطر همراهی خاخام یهودی در سو استفاده از بازدیدهای دیپلماتیک هشدار دادند و بر عدم عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

کاخ الیزه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه قرار است در تلاش برای بهبود روابط روابط متشنج میان دو کشور به الجزایر سفر کند.

دفتر ریاست جمهوری فرانسه در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه به منظور بهبود روابط تیره میان پاریس و الجزیره از الجزایر دیدار خواهد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها