بورل:‌ بحران‌های اقتصادی، انرژی و غذا بر تمامی ما تاثیر خواهد گذاشت

بورل:‌ بحران‌های اقتصادی، انرژی و غذا بر تمامی ما تاثیر خواهد گذاشت
يکشنبه 6 شهريور 1401 - 21:23

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی توییتری هشدار داد که اتحادیه اروپا با بحران‌های سه گانه مواجه بوده که بر تمام مردم این اتحادثه تاثیرگذار خواهد بود.

العالم_اروپا

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی توییتری به سخنرانی خود در مجمع اروپایی ALpach اشاره کرد.

وی در این پیام توییتری نوشت: «در مجمع اروپا بحران‌های کنونی و آتی با نسل بعدی رهبران را بحث کردیم. ما باید قابلیت خود را برای مقابله با بیش از یک بحران در یک زمان افزایش دهیم».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: «یک سال پیش، تمامی چشم‌ها به سوی افغانستان بود. امروز، به خصوص زن‌ها و دختران در حال رنج کشیدن هستند اما دیگر هیچ تیتر خبری به گزارش آن نمی‌پردازند».

بورل اضافه کرد: «بحران‌های سه‌گانه اقتصادی، انرژی و غذا بر تمامی ما تاثیر خواهد گذاشت و ما نیازمند اتخاذ اقدام برای مقابله با آن هستیم و ما همگی در سطح اروپا و شرکای اروپایی قادر به انجام آن هستیم».

«امانول ماکرون» رئیس جمهور فرانسه نیز روز چهارشنبه گذشته در اولین جلسه کابینه دولت پس از تعطیلات تابستانی به فرانسوی‌ها هشدار داد که با «پایان فراوانی‌ها» روبه‌رو هستند.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه که در جمع وزیران در کاخ «الیزه» سخنرانی می‌کرد، گفت که کشورش در نقطه اوج مشکلات قرار دارد و با زمستان سخت، دوره جدیدی از بی ثباتی ناشی از تغییرات آب و هوایی و حمله روسیه به اوکراین مواجه است.

ماکرون گفت که فرانسه و فرانسوی‌ها احساس می‌کنند در یک بحران زندگی می‌کنند که هر کدام بدتر از گذشته است.

خبرگزاری «آناتولی» روز سه شنبه در گزارشی نوشت، قیمت مواد غذایی، انرژی و سوخت در فرانسه که از قبل هم تحت تاثیر بحران کرونا قرار گرفته بود پس از جنگ اوکراین و روسیه به سرعت افزایش یافته، و انتظار می‌رود که موج گرما و خشکسالی باعث افزایش قیمت‌ها شود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها