رژیم صهیونیستی محمد الحلبی را به 12 سال زندان محکوم کرد

رژیم صهیونیستی محمد الحلبی را به 12 سال زندان محکوم کرد
سه شنبه 8 شهريور 1401 - 13:12

دستگیری و محاکمه ناعادلانه مدیر غزه برای خیریه بین‌المللی مسیحی ورلد ویژن انتقادهای گسترده‌ای را از رژیم صهیونیستی به همراه داشته است.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از آسوشیتدپرس، یک دادگاه اسرائیلی روز سه شنبه یک امدادگر سرشناس فعال در غزه را پس از مطرح شدن اتهام در چندین مورد تروریستی در یک پرونده پر سر و صدا - که در آن ممیزی ها و تحقیقات مستقل هیچ مدرکی دال بر تخلف پیدا نکرده اند، به 12 سال زندان محکوم کرد.

محمد الحلبی، مدیر غزه برای خیریه بین‌المللی مسیحی ورلد ویژن، در سال 2016 دستگیر و متهم به انتقال ده‌ها میلیون دلار به حماس شد که اداره امور غزه را بر عهده دارد. محاکمه و بازداشت طولانی‌مدت او، روابط بین رژیم صهیونیستی و سازمان‌های بشردوستانه را که به فلسطینیان کمک می‌کنند، تیره‌تر کرده است. این حکم احتمالاً همچنان بر روابط شکننده دو طرف تأثیر خواهد گذاشت.

ماهر حنا، وکیل الحلبی، درباره طول مدت این حکم گفت: «غیرقابل تصور است. آنها اصرار دارند که بی‌عدالتی در کل این روند ادامه داشته باشد.»

هم الحلبی و هم ورلد ویژن این اتهامات را رد کرده اند و یک حسابرسی مستقل در سال 2017 نیز هیچ مدرکی دال بر حمایت از حماس پیدا نکرد. استرالیا که بزرگترین کمک کننده به اقدامات بشردوستانه ورلد ویژن در غزه بود، در بررسی خود به نتایج مشابهی رسید.
ورلد ویژن در بیانیه ای اعلام کرد که این حکم در تضاد شدید با شواهد و حقایق پرونده است.

این گروه گفت: «دستگیری، محاکمه شش ساله، حکم ناعادلانه و این حکم نمادی از اقداماتی است که مانع از فعالیت های بشردوستانه در غزه و کرانه باختری می شود. این امر بر دشواری های شدید برای ورلد ویژن و سایر گروه‌های امداد یا توسعه که به منظور کمک به فلسطینی‌ها کار می‌کنند، می‌افزاید.»

حنا گفت که الحلبی قصد دارد درخواست تجدید نظر را در خصوص این حکم در دادگاه عالی رژیم صهیونیستی مطرح کند.

مقامات اسرائیلی بارها مدعی شده اند مدرکی دارند که نشان می‌دهد حماس در این گروه کمک‌رسانی نفوذ کرده و کمک‌های مالی را از مردم نیازمند غزه دور می‌کند. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر وقت، بلافاصله پس از دستگیری الحلبی در یک ویدئوی آنلاین این اتهامات را با سر و صدای زیادی مطرح کرد.

اما منتقدان می گویند رژیم صهیونیستی اغلب بر خبرچینان مشکوک تکیه می کند. آنها معتقدند اسرائیل گروه‌هایی را که به فلسطینی‌ها کمک می کنند، لکه‌دار می‌کند تا حضور غیرقانونی و نظامی تقریباً 55 ساله خود را در سرزمین‌هایی که فلسطینی‌ها برای کشور آینده می‌خواهند، توجیه کند.

پربیننده ترین خبرها