زلال قرآن (1301)؛

در چه شرایطی انسان کاملاً از شر شیطان در امان خواهد بود؟

در چه شرایطی انسان کاملاً از شر شیطان در امان خواهد بود؟
سه شنبه 8 شهريور 1401 - 17:39

العالم_زلال قرآن

تا انسان به مرتبه اخلاص کامل در نیّت و عمل نرسد و به مرتبه مخلصین ارتقا نیابد، خلاصی از شرّ وساوس و فتنه های شیطان برایش میسّر نمی گردد و نمی تواند از خطر آلودگی ها در امان بماند.
پس لازمه رهائی از شرّ نفس امّاره و شیاطین جنی و انسی داشتن اخلاص کامل در نیّت و عمل و رعایت دقیق تقوا و حدود الهی است، و انجام عمل منطبق با دستورات خداوند سبحان و رسول الله (ص) و ائمه اطهار(ع) است، و از آنجا که به شهادت سوره مبارکه ناس:
« قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ . مَلِكِ النَّاسِ . إِلَٰهِ النَّاسِ . مِنْ شَرِّ الْوَسْوَاسِ الْخَنَّاسِ . الَّذِي يُوَسْوِسُ فِي صُدُورِالنَّاسِ . مِنَ الْجِنَّةِ وَالنَّاسِ»
ترجمه: (بگو: پناه می ‌برم به پروردگارِ مردم . فرمانروای مردم . معبودِ مردم . از زیان وسوسه ‌گرِ کمین‌ گرفته و پنهان. آن ‌که همواره در سینه‌های مردم وسوسه می ‌کند . چه از جنّیان باشد، چه از آدمیان).
شیطان «الْوَسْوَاسِ الْخَنَّاسِ» است، و رهائی از شر وسوسه ها و اغواهای او از مشکل ترین مشکلات است، لذا خداوند رحمان در این سوره مبارکه به تمامی انسان ها فرمان داده که با استعاذه از شر او به خدا پناه ببرند، یعنی به معنی واقعی کلمه با انقطاع الی الله قلب و روح و تمام فکر و ذهن خود را فقط متوجه حضرت حق سبحانه و تعالی نمایند، تا به این وسیله بتوانند خود را در سپر محکم تقوا از شرور شیاطین جنی و انسی درامان دارند ان شاءَالله
و کسی که به این موهبت عظما توفیق یابد به فلاح و رستگاری و سعادت حقیقی خواهد رسید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها