اجلاس بین المللی همبستگی با کودکان فلسطینی به میزبانی تهران برگزار می شود

اجلاس بین المللی همبستگی با کودکان فلسطینی به میزبانی تهران برگزار می شود
سه شنبه 8 شهريور 1401 - 19:38

پنجمین اجلاس بین المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی هشتم مهرماه در تهران برگزار می شود.

العالم_ایران

رییس کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی اجلاس بین المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی روز سه شنبه گفت : این کنفرانس در جهت حمایت از کودکان و نوجوانان فلسطینی و همزمان با سالروز شهادت "محمد الدره" نوجوان فلسطینی با حضور بیش از ۴۰ شخصیت و مهمان خارجی از کشورهای اسلامی و غربی و شماری از مقامات و شخصیت های داخلی برگزار می شود.

ایرج سبقتی در خصوص برنامه های این کنفرانس نیز گفت، این کنفرانس در چهار بخش و با موضوع های مقاومت در برابر اشغالگری، آپارتاید رژیم صهیونیستی و تحریم رژیم صهیونیستی برگزار می شود و شخصیت های حقوقی بین المللی و داخلی به ارائه دیدگاه های خود و راهکار های مقابله با این رژیم می پردازند.

این اجلاس به همت اتحادیه بین المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری و با همکاری جمعیت دفاع از ملت فلسطین که سازمانی مردم نهاد است، برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد، صهیونیست ها و طرفداران آن ها با در اختیار داشتن دستگاه های تبلیغاتی بزرگ و با صرف هزینه های هنگفت، تلاش می کنند توجه افکار عمومی را از جنایات صهیونیست ها منحرف کنند و اینگونه باعث می شوند جنایت های این رژیم نژادپرست چندان مورد توجه افکار عمومی جهان قرار نگیرد.

رییس کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی پنجمین اجلاس بین المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی افزود : بر اساس اطلاعات و آمارهای موجود ، رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۱۵ تا کنون، بیش از ۹ هزار کودک و نوجوان فلسطینی را بازداشت کرده است که برخی از آن ها همچنان در زندان هاتی این رژیم بسر می برند.

وی افزود، بر اساس اعلام مقام های رسمی فلسطین، رژیم صهیونیستی از ماه سپتامبر ۲۰۰۰ میلادی تا اکتبر ۲۰۱۹ میلادی سه هزار کودک و نوجوان فلسطین را به شهادت رسانده است .

سبقتی، پرداختن به جنایت های رژیم صهیونیستی را یکی از وظایف انسانی و اخلاقی رسانه ها دانست و گفت، رسانه ها باید به رسالت خود عمل کرده و توجه افکار عمومی را به خشونت و جنایت ضد کودکان و نوجوانان فلسطینی جلب کنند، شایسته است آن ها مانع عادی شدن ظلم های رژیم صهیونیستی در حق کودکان و نوجوانان فلسطینی شوند، و باید افکار عمومی را در خصوص اقدامات این رژیم نژادپرست که خبرنگارانی مانند شیرین ابوعاقله را به قتل می رساند و از کشتن کودکان و نوجوانان مقابل دوربین خبرنگاران هم ابایی ندارد، حساس کنند.

«محمد الدره» کودک ۱۲ ساله شهید فلسطینی است که در ۹ مهر سال ۱۳۷۹ شمسی در حالی که در پشت پدر پناه گرفته بود و در عین حال تلویزیون فرانسه مشغول پخش مستقیم صحنه بود، تعمدا از سوی نظامیان صهیونیست هدف رگبار مسلسل قرار گرفت و شهید شد.با مصوبه مجلس شورای اسلامی روز شهادت این نوجوان فلسطینی بعنوان روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی در تقویم جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسیده است.

نخستین اجلاس همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی در مهرماه ۱۳۹۶ شمسی برگزار شده بود.

پربیننده ترین خبرها