اختصاصی العالم| ویدئویی از حفاری اشغالگران در مسجدالاقصی

چهارشنبه 9 شهريور 1401 - 10:17

ویدئوی شبکه العالم به خوبی اندازه حفاری های انجام شده توسط رژیم صهیونیستی در محله وادی حلوه در شهر سلوان تا اطراف و پایین مسجد مبارک الاقصی را به خوبی نشان می دهد.

العالم فلسطین

به گزارش العالم این حفاری بخشی از اقدامات و حفر تونل‌های اشغالگران، موسوم زیر شهرتاریخی تلمودی ادعایی قوم یهود و معبد ادعایی آنهاست که همه آنها تا این لحظه ثابت می کند هیچ یک از کاوشگران تا این لحظه نتوانستند چیزی در اثبات این ادعا بیابند و همه کشفیات اسلامی محض است.

این تونل و حفاری ها زیر خانه‌های اهالی بیت المقدس در وادی حلوه در حال انجام است و این یک تونل باستان‌ شناسی نیست، بلکه تونلی جدید است و دارای ستون های باستانی است که به زمان رومی ها ،بیزانسی ها یا کنعانی ها بازمی گردد.

داخل تونل سیمان، ستون های آهنی و جرثقیل های بزرگی وجود دارد که خاک های کنار خانه های بیت المقدس را که به دلیل عظمت این کارها آسیب زیادی دیده، برمی دارد.

ادامه این حفاری ها و تونل ها در مجاورت مسجد الاقصی مبارک، خطر بزرگی برای ان است زیرا اخیرا افزون بر ریزش چند سنگ تاریخی صحن های مطهر، شکاف هایی در دیوارهای مسجد القبلی ایجاد و برخی از سنگ های نمازخانه مروانی نیز افتاده است.

پربیننده ترین خبرها