موج جدید اعتراض ها به دستمزد در انگلیس/ ۱۱۵ هزار نفر از کارکنان پست سلطنتی به خیابان ها می ریزند

موج جدید اعتراض ها به دستمزد در انگلیس/ ۱۱۵ هزار نفر از کارکنان پست سلطنتی به خیابان ها می ریزند
چهارشنبه 9 شهريور 1401 - 15:24

همزمان با دورقمی شدن نرخ تورم در انگلیس و اعتصاب‌ اصناف بر سر افزایش دستمزد در این کشور، ۱۱۵ هزار نفر از کارکنان بزرگ‌ترین شرکت پستی انگلیس برای چندمین بار دست از کار کشیده به خیابان‌ها خواهند آمد.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش تارنمای دیلی میل، قرار است اعتصاب کارکنان شرکت پست سلطنتی انگلیس (رویال میل) که به گفته اتحادیه کارگران ارتباطات (CWU) بزرگترین اعتصاب از سال ۲۰۰۹ میلادی است هفته آینده نیز در روزهای ۸ و ۹ سپتامبر (۱۷ و ۱۸ شهریور) ادامه پیدا کند.

در این راستا،‌هفته گذشته نیز بیش از ۱۱۵ هزار کارگر شرکت پست «رویال مِیل» دست به اعتصابی چهار روزه زده بودند.

«اندی فیوری» معاون دبیر اتحادیه کارکنان ارتباطات (CWU) گفت: آنچه اعضای این اتحادیه را بیش از هر چیز عصبانی می‌کند، این است که مدیران مجموعه درحالی که درخواست افزایش دستمزد کارگران و کارکنان را رد می‌کنند، همچنان پاداش‌هایی برای خود در نظر می گیرند.

بنابراین گزارش به دنبال اعتصاب‌های پیشین، مدیران رویال میل افزایش حقوق از ۳ به ۵ درصد را پیشنهاد دادند که اتحادیه آن‌ را رد کرد.

فیوری با ابراز امیدواری به اینکه با ادامه اعتصاب‌ها افزایش دستمزد از ۵ درصد فراتر رود، افزود: این مقدار افزایش اصلا کافی نیست.

وی خاطر نشان کرد: با خبرهای ناخوشایندی که این روزها از تورم دورقمی و بحران انرژی شنیده‌ می‌شود، اکنون بیشتر از همیشه لازم است که دستمزدی عادلانه پرداخت شود.

«تری پولینگر» معاون دبیر کل اتحادیه کارکنان ارتباطات نیز تاکید کرد: تازمانی که مقدار افزایش مورد قبول اتحادیه تایید نشود، اعتراض‌ها ادامه خواهد داشت.

یک سخنگوی شرکت پست رویال میل گفت: اقدام‌های خودمحورانه اتحادیه، امنیت شغلی کارکنان مجموعه را به خطر می‌اندازد و اقدام برای افزایش دستمزدها را نیز دشوارتر می‌کند.

وی افزود: شرکت روزانه یک میلیون پوند ضرر متحمل می‌شود و اعتصاب کارکنان تنها شرایط را وخیم‌تر و آینده رویال میل را مبهم‌تر می‌کند.

در روزهای گذشته نیز در اعتراض به دستمزدها رانندگان اتوبوس‌ در بخش‌هایی از غرب لندن به مدت ۴۸ ساعت اعتصاب کردند که ۶۳ مسیر اتوبوس در لندن و همچنین بخش‌هایی از منطقه ساری را تحت تأثیر قرار داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها