افزایش تنش‌ها بعد از شلیک تایوان به پهپاد چینی

افزایش تنش‌ها بعد از شلیک تایوان به پهپاد چینی
چهارشنبه 9 شهريور 1401 - 18:00

تایوان همزمان با افزایش فعالیت‌های نظامی چین در تنگه تایوان اعلام کرد در صورتی که نیروهای نظامی چین وارد قلمرو این جزیره شوند، از حق خود برای دفاع و ضد حمله استفاده خواهد کرد.

العالم_آسیا

به گزارش رویترز، دولت چین که تایوان را بخشی از قلمرو سرزمینی خود می‌داند، به دنبال سفر نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان آمریکا به تایپه، اقدام به برگزاری چندین رزمایش نظامی در تنگه تایوان کرده است.

مقامات تایوان می‌گویند با توجه به اینکه دولت چین، تمامی آبراه موجود در تنگه تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند، حضور فزاینده‌ای نزدیک این جزیره دارد و این موضوع به مهمترین منبع بی ثباتی در منطقه تبدیل شده است.

لین ون هوانگ معاون رییس عملیات و برنامه ریزی تایوان به خبرنگاران گفت: ما از حق خود برای دفاع در برابر تمامی ناوهای هواپیمابر و کشتی‌هایی که وارد حریم ۱۲ مایلی دریایی جزیره شوند، استفاده خواهیم کرد و بدون استثنا دست به ضد حمله خواهیم زد.

تایوان می‌گوید که پهپادهای چینی به طور مرتب نزدیک جزایر کوچکی که نزدیک سواحل چین قرار دارند، پرواز می‌کنند.

بعد از آنکه تسای اینگ ون رییس جزیره تایوان خواستار اقدامات متقابل قوی برابر اقدامات تحریک آمیز چین شد، نظامیان تایوان برای اولین بار به سمت یک پهپاد چینی آتش گشودند.

همزمان ژائو لیجیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به این موضوع گفت: تایوان یکی از استان‌های چین است و اساسا وزارتخانه‌ای به نام وزارت دفاع ندارد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها