تا ساعاتی دیگر؛

رئیس شورای اروپا در بروکسل میزبان سران ارمنستان و جمهوری آذربایجان

رئیس شورای اروپا در بروکسل میزبان سران ارمنستان و جمهوری آذربایجان
چهارشنبه 9 شهريور 1401 - 19:40

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و نخست‌ وزیر ارمنستان به میزبانی رئیس شورای اروپا در بروکسل دیدار و گفتگو می کنند.

العالم_اروپا

به گزارش خبرگزاری آناتولی، «الهام علی‌ اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و «نیکول پاشینیان» نخست‌ وزیر ارمنستان قرار است تا ساعاتی دیگر در شهر بروکسل با یکدیگر دیدار و گفتگو کنند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، این دیدار به میزبانی «چالز میشل» رئیس شورای اروپا برگزار خواهد شد.

انتظار می‌ رود رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و نخست‌ وزیر ارمنستان در این دیدار، پیرامون تحولات قره باغ و وضعیت قفقاز جنوبی با یکدیگر بحث و تبادل نظر کنند.

دیدار مذکور تنها یک روز پس از تماس تلفنی رئیس شورای اروپا با علی‌ اف درباره عادی‌ سازی روابط باکو و ایروان انجام می‌ گیرد.

این در حالی است که «نیکول پاشینیان» نخست وزیر جمهوری ارمنستان، «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا و «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان فرودرین ماه سال جاری نیز در بروکسل دیداری سه جانبه داشتند.

در این دیدار نیکول پاشینیان به وضعیت آرتساخ و مسائل انسانی ناشی از اقدامات اخیر یگان‌های نظامی آذربایجان اشاره کرد.

موضوعات مربوط به اجرای بیانیه‌های سه جانبه ۹ نوامبر ۲۰۲۰، ۱۱ ژانویه ۲۰۲۱ و ۲۶ نوامبر ۲۰۲۱ و همچنین توافقات به دست آمده در نشست سه جانبه در ۱۴ دسامبر در بروکسل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بر اساس نتایج این نشست، توافق شد که کمیسیونی دوجانبه برای تعیین حدود مرز بین ارمنستان و آذربایجان تا پایان آوریل که در توافقنامه سوچی در تاریخ ۲۶ نوامبر ۲۰۲۱ در نظر گرفته شده است، تشکیل شود که این کمیسیون مجاز به رسیدگی به مسائل امنیت و ثبات در امتداد مرز نیز خواهد بود.

در این نشست، چارلز میشل نیز بر تعهد اتحادیه اروپا به تعمیق همکاری خود با ارمنستان و آذربایجان برای همکاری نزدیک در غلبه بر تنش‌ها و ترویج شرایط امن، باثبات، صلح آمیز و مرفه به نفع همه مردم منطقه تاکید کرد.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها