مقام عراقی: منتظر رأی دادگاه فدرال هستیم

مقام عراقی: منتظر رأی دادگاه فدرال هستیم
پنج‌شنبه 10 شهريور 1401 - 04:12

یک عضو کمیته هماهنگی گروه‌های شیعی عراق موسوم به «چارچوب هماهنگی» تأکید کرد که این کمیته منتظر رأی دادگاه فدرال درباره انحلال مجلس نمایندگان است.

العالم - عراق

«علی الفتلاوی» عضو کمیته هماهنگی گروه‌های شیعی عراق موسوم به «چارچوب هماهنگی» گفت که این کمیته منتظر است تا دادگاه فدرال روز پنجشنبه رأی خود را درباره انحلال مجلس نمایندگان صادر کند.

بنابر گزارش وبگاه «السومریة نیوز»، سخنان الفتلاوی در حالی است که دادگاه عالی فدرال عراق که قرار بود روز چهارشنبه به درخواست انحلال مجلس نمایندگان رسیدگی کند، جلسه را به روز پنجشنبه موکول کرد.

روز دوشنبه پس از اعلام کناره‌گیری سید مقتدی الصدر رهبر جریان صدر از سیاست، حامیان این جریان در منطقه سبز در دسته‌های پراکنده در خیابان‌های مختلف به راه افتادند و وارد ساختمان‌های دولتی و حاکمیتی عراق شدند.

پس از تداوم اغتشاشگری آشوبگران حامی جریان صدر در بغداد و ورود گروه نظامی «سرایا السلام» وابسته به این جریان به درگیری‌ها، حملات راکتی و تیراندازی‌ها در نزدیکی منطقه سبز آغاز شد.

جریان صدر از بیش از یک ماه گذشته به دلیل اختلافات سیاسی، طرفدارانش را به تظاهرات در عراق وا داشته و این افراد تا پیش از سخنرانی روز گذشته رهبر جریان صدر با اشغال ساختمان پارلمان روند سیاسی کشور را تعطیل و تشکیل دولت جدید را به تاخیر انداختند.

سید مقتدی الصدر رهبر جریان صدر عراق، روز سه‌شنبه با حضور در یک نشست خبری در محل اقامتش در نجف اشرف، به ناآرامی‌ها و درگیری‌های خونین در عراق واکنش نشان داد و گفت که اگر در عرض ۶۰ دقیقه خارج نشوید، از جریان صدر خارج خواهم شد».

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها