آغاز اقدامات ریاضتی دولت آلمان برای صرفه جویی در مصرف انرژی

آغاز اقدامات ریاضتی دولت آلمان برای صرفه جویی در مصرف انرژی
پنج‌شنبه 10 شهريور 1401 - 14:23

با توجه به جنگ اوکراین و خطر کمبود انرژی ناشی از تحریم‌های روزافزون علیه روسیه، دولت آلمان از امروز (پنج شنبه) اقدامات ریاضتی را در سراسر کشور برای صرفه جویی در مصرف انرژی اعمال کرده است.

العالم - اروپا

به نقل از روزنامه "هامبورگر ابند بلات"، جنگ اوکراین و افزایش قیمت انرژی ناشی از آن نگرانی ها درباره کمبودها بخصوص در فصل سرما را افزایش داده و کشورهای اروپایی از جمله آلمان برای مقابله با این کمبودها و صرفه جویی در مصرف انرژی اقدامات ریاضتی را در دستور کار قرار داده‌اند.

به نوشته روزنامه "هامبورگر ابند بلات" آلمان از امروز (اول سپتامبر) در آلمان نیز این قواعد ریاضتی به اجرا در خواهد آمد. از اول سپتامبر، مقررات متعددی برای صرفه جویی در مصرف انرژی اعمال می شود و این اقدامات تقریباً همه را تحت تأثیر قرار می دهد.

در ادامه این گزارش آمده است: به دلیل جنگ اوکراین، مسئله تامین انرژی در آلمان بسیار مهم است. برای پشت سر گذاشتن زمستان، مقررات جدیدی از اول سپتامبر در این کشوراعمال می شود که یک هدف را دنبال می کند و آن صرفه جویی در انرژی به منظور مستقل شدن بیشتر از روسیه، به ویژه در زمینه تامین گاز است.

بر اساس قواعد جدید، حداکثر دمای 19 درجه سانتیگراد در ساختمانهای عمومی اعمال می شود و پوشیدن ژاکت در زمستان توصیه می شود.

به ویژه راهروهای این ساختمان ها کاملاً بدون گرمایش باقی می مانند و این مسئله همچنین در مورد سالن های بزرگ، محل های تردد و اتاق های فنی صدق می کند.

بر اساس قواعد جدید بناهای تاریخی در آلمان دیگر روشن نمی شوند.

تابلوهای نئون فقط از ساعت 4 بعد از ظهر تا 10 شب روشن می شوند. درهای مغازه در اماکن تجاری دارای گرمایش نباید به طور دائم باز بماند.

آبگرمکن های آنی یا مخازن ذخیره آب گرم در جایی که عمدتاً برای شستن دست ها استفاده می شوند خاموش می شوند.

هدف کلی رابرت هابک ، وزیر اقتصاد آلمان صرفه جویی 20 درصدی در مصرف گاز یعنی 10.8 میلیارد یورو است. علاوه بر اقدامات کوتاه مدت، مقررات بیشتری برای یک دوره 24 ماهه از اول اکتبر به این قواعد اضافه می شود.

دولت تنها استثنائاتی را برای خدمات پزشکی، تسهیلات معلولین و پرستاری، مهدکودک ها، و مدارس قائل شده است. همچنین روشنایی بیرونی ممکن است در جایی که برای ایمنی ترافیک یا مقابله با سایر خطرات استفاده می شود، روشن بماند. به عنوان مثال، این امر در مورد رسانه های تبلیغاتی روشن در پناهگاه های مسافران، اتاق های انتظار، ایستگاه ها یا زیرگذرهای راه آهن صدق می کند.

برخی از قراردادهای اجاره دارای بندهایی هستند که حداقل دما را تعیین می کنند. چنین تعهداتی به حالت تعلیق درآمده است وهر کسی که می خواهد گرمایش را کم کند باید این کار را انجام دهد.

بر اساس قواعد جدید، گرمایش استخرهای شنا و حمام های خصوصی، سرپوشیده یا روباز، از جمله استخرهای روی زمین، با گاز یا برق شبکه برق ممنوع است. کاربردهای درمانی و استخرهای تجاری مستثنی هستند.

همچنین از اول اکتبر، دولت در نظر دارد تعهدی را برای آزمایش و بهینه سازی سیستم های گرمایشی معرفی کند. بر این اساس تمام مالکان ساختمان ها باید ظرف دو سال گرمایش گاز خود را بررسی کنند. صاحبان ساختمان های بزرگ با منبع حرارت مرکزی مبتنی بر گاز طبیعی باید حداکثر تعادل هیدرولیکی را انجام دهند. این امر برای شرکت ها و ساختمان های عمومی از 1000 متر مربع و ساختمان های مسکونی از شش واحد بیشتر اعمال می شود. همچنین شرکت هایی با مصرف انرژی ده گیگاوات ساعت یا بیشتر در سال موظفند اقدامات کارآمدی مانند جایگزینی روشنایی با LED را انجام دهند.

دولت فدرال آلمان، همچنین در حال حاضر در حال بررسی امنیت منبع تغذیه در یک تست استرس با چشم انداز زمستان آینده است. بر این اساس، دولت می خواهد تصمیم بگیرد که آیا سه نیروگاه هسته‌ای باقیمانده که قرار است بر اساس طرح های از قبل برنامه ریزی شده در پایان سال تعطیل شوند، باید کمی بیشتر کار کنند یا خیر.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، سه نیروگاه هسته‌ای آخر آلمان در 31 دسامبر سال جاری میلادی باید کار خود را متوقف کند. قطع تدریجی انرژی هسته‌ای، که پس از فاجعه رآکتور هسته‌ای در فوکوشیمای ژاپن در سال 2011 در آلمان آغاز شد، حالا می تواند حداقل به طور موقت با توجه به جنگ در اوکراین روند معکوسی پیدا کند.

"کریستین لیندنر"، وزیر دارایی فدرال آلمان هم اخیرا در این باره گفته است: پیش بینی می کند که کمبود جدی برق وجود دارد، که باید با کمک انرژی هسته‌ای نیز با آن مبارزه کرد. وی تاکید کرد: برخی از شهرهای ما تاریک تر خواهند شد، زیرا باید در مصرف برق صرفه جویی کنیم. اما در چنین شرایطی، ما از گزینه های ایمن و سازگار با آب و هوا برای تولید برق مانند انرژی هسته‌ای چشم پوشی می کنیم؟ این من را متقاعد نمی کند.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها