تلاش بیگانگان برای ایجاد تفرقه میان شیعیان در عراق

تلاش بیگانگان برای ایجاد تفرقه میان شیعیان در عراق
جمعه 11 شهريور 1401 - 00:17

به گفته یک سیاستمدار کُرد، دلایل و شواهدی دال بر فعالیت عوامل خارجی برای ایجاد درگیری میان شیعیان در عراق وجود دارد.

العالم - عراق

«احمد بختیاری» فعال سیاسی کرد، پنج شنبه در مصاحبه‌ای گفت که برخی عوامل خارجی تلاش دارند تا عراق را وارد فتنه شیعی-شیعی کرده و میان شیعیان جنگ و درگیری ایجاد کنند.

او به وبگاه المعلومه گفت که حوادث و اتفاقات سریع و پشت سرهم از منطقه سبز بغداد تا بصره نشان می‌دهد که بدون شک عناصر داخلی و خارجی در حال پشیبرد طرحی برای ایجاد فتنه میان شیعیان هستند و تلاش دارند بر آتش اختلافات بدمند.

او یکی از دلایل این سخن خود را وجود صفحات متعدد در فضای مجازی که به اسم اشخاص غیر واقعی اقدام به پخش شایعات و اخبار دروغین می‌کنند و دست به اختلاف‌افکنی می‌زنند دانست.

این فعال سیاسی کرد تأکید کرد: «به آتش کشیدن بغداد یا بصره به دیوارهای این دو شهر محدود نخواهد بود، بلکه شعله‌های آن به تمامی استان‌ها خواهد کشید. بنابراین تمامی گروههای سیاسی باید مراقب سخنان و مواضع خود باشند تا از سوی برخی طرف‌ها مورد بهره‌برداری قرار نگیرد.»

عراق در روزهای گذشته شاهد درگیری‌های خونین و آشوب‌افکنی حامیان جریان صدر در منطقه سبز بغداد و شهر بصره بود به طوریکه در درگیری‌های بغداد میان نیروهای «سرایا السلام» (شاخه نظامی جریان صدر و نیروهای امنیتی، حداقل ۳۰ نفر کشته و بیش از ۷۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

شب گذشته نیز در جریان تلاش هواداران صدر برای به آتش کشیدن دفاتر جنبش عصائب اهل الحق، چهار نفر کشته شدند و «قیس الخزعلی» رهبر جنبش عصائب اهل الحق امروز در بیانیه‌ای خواستار تعطیلی تمامی دفاتر این گروه شد و از همگی خواست تا نگذارند مراسم پیارده‌روی اربعین دچار خدشه شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها