گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان و همتای عمانی درباره مذاکرات وین/ حصول توافقی خوب، پایدار و قوی مورد تأکید ایران

گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان و همتای عمانی درباره مذاکرات وین/ حصول توافقی خوب، پایدار و قوی مورد تأکید ایران
جمعه 11 شهريور 1401 - 14:52

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای عمانی اراده جمهوری اسلامی ایران برای حصول توافقی خوب، پایدار و قوی را مورد تأکید قرار داد و افزود: در فرآیند تهیه پاسخ ایران، تسریع و تسهیل جمع‌بندی مذاکرات مدنظر قرار گرفته است.

العالم _ ایران / سیاسی

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت عمان امروز (جمعه) ۱۱ شهریور ماه در گفت‌وگویی تلفنی در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور در حوزه‌های مختلف و مذاکره برای رفع تحریم‌ها به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداختند.

این دومین تماس تلفنی وزرای خارجه در هفته جاری است. امیرعبداللهیان و همتای عمانی ششم شهریور ماه نیز تلفنی گفت‌وگو کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن قدردانی از عمان، در این ارتباط تلفنی آخرین تحولات مربوط به گفت‌وگو برای رفع تحریم‌ها و پاسخ شب گذشته ارسال شده از سوی کشورمان برای هماهنگ کننده اروپایی را به اطلاع بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت عمان رساند.

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگوی تلفنی اراده جمهوری اسلامی ایران برای حصول توافقی خوب، پایدار و قوی را مورد تأکید قرار داد و افزود: در فرآیند تهیه پاسخ جمهوری اسلامی ایران، تسریع و تسهیل جمع‌بندی مذاکرات مدنظر قرار گرفته است.

وزیر خارجه عمان نیز در این گفت‌وگو ضمن تشکر از رویکرد فعال و سازنده جمهوری اسلامی ایران، ابراز امیدواری کرد با همکاری همه طرف‌ها، مذاکرات وین به نتایج مورد انتظار نائل شود.

پربیننده ترین خبرها